رئیس جمهور در پیامی خطاب به سیزدهمین یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان در سنندج، یاد و خاطره شهدای این استان را گرامی داشت.

پیام رئیس جمهور به یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان

به گزارش قدس آنلاین،  متن این پیام که حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان آن را قرائت کرد، به این شرح است: "بی‌شک شهادت در مکتب اسلام، گوهری گرانقدر مدالی پر افتخار است که خداوند بهترین و رستگار ترین بندگان خود ارزانی می‌دارد و تکریم مقام شهید و شهادت مصداق تعظیم شعائر الهی است.

در صدر قائمه شهیدان استان کردستان می توان از شهدای روحانیت آن دیار و به صورت مشخص ۱۱ روحانی شهید اهل سنت در ماه مبارک رمضان به دست شقی‌ترین عناصر وابسته به استکبار به شهادت رسیده‌اند اشاره کرد.

در این میان نام شیخ الشهدای مظلوم کردستان علامه شیخ الاسلام و شهید ماموستا ملا برهان عالی چون نگینی درخشان بر تارک قوم کرد می درخشد اگرچه شهادت این بزرگان برای ایران و کردستان و مخصوصاً جامعه دینی اهل سنت ثلمه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر است اما شهادت مظلومانه این خدمتگزاران صدیق مایه رسوایی عوامل و ایادی پیدا و پنهان این رویداد تلخ و موجب بیزاری بیش از پیش مردم کردستان از افکار گروه های تجزیه طلب و جریانات التقاطی گردید.

خاک پاک کردستان و مدارس دینی و مساجد آباد آن دیار که قرن ها از دوران ابن صلاح شهرزوری تا مصنف چوری و شهید شیخ الاسلام و ۵۱ شهید ماموستای شافعی مذهب کردستان محل ظهور مفاخر علمی و فرهنگی امت اسلامی بوده و اکنون نیز با صلابت تمام و با حمایت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این راه مقدس را با افتخار ادامه خواهد داد.

اینجانب ضمن تشکر از دست اندرکاران این یادواره بر خود لازم می‌دانم یاد مدافع حرم شهید میلاد حیدری که یکی از پرورش یافتگان مکتب رسول اکرم (ص) بوده و در ماه مبارک رمضان سال جاری توسط رژیم تروریستی اسرائیل به شهادت رسید را گرامی بدارم.

قطعا خون مطهر این شهید و سایر شهدای امت اسلامی زمینه ساز آزادی رهایی قدس شریف و آزادی قبله اول مسلمانان از سیطره رژیم غاصب و در حال سقوط اسراییل خواهد شد.
در پایان توفیق خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را از درگاه حصرت احدیت خواستارم

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.