سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آمادگی این سازمان برای برگزاری نماز عید سعید فطر در ایمنی کامل خبر داد.

تدابیر سازمان آتش‌نشانی تهران برای تامین ایمنی مراسم نماز عید فطر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صدا و سیما، سید جلال ملکی درباره تدابیر سازمان آتش‌نشانی برای برگزاری نماز عیدسعیدفطر گفت: در آستانه عید سعید فطر طبق روال هر ساله نماز باشکوه عید فطر در مصلای تهران برگزار خواهد شد و در همین راستا امسال هم سازمان آتش‌نشانی مانند سنوات گذشته تمام تلاش خود را برای برگزاری ایمن این مراسم به کار خواهد بست.

وی با اشاره به اینکه مانند همیشه ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران در آمادگی کامل قرار دارند، تصریح کرد: درعین حال ایستگاه‌های آتش‌نشانی اطراف مصلی تهران آمادگی ویژه‌تری خواهند داشت و آتش‌نشانان در ۴۲ نقطه از این محدوده نیز مستقر می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره نحوه استقرار آتش نشانان نیز توضیح داد: ۱۵۰ آتش نشان حرفه‌ای و عملیاتی در این فرایند به وسیله ۳۰ دستگاه خودرو سنگین، ۱۲ دستگاه خودرو سبک و چندین دستگاه موتورسیکلت از ساعت ۳ بامداد در محل‌های مشخص شده مستقر می‌شوند و در دو رینگ داخلی و بیرونی تمام نقاط را پوشش خواهند داد. همچنین تعدادی از مدیران ارشد عملیات با خودروهای در اختیار مشغول گشت زنی در محوطه‌ها خواهند شد و از نحوه استقرار نیروها بازدید می‌کنند.

ملکی ادامه داد: تعدادی از نیروها نیز به صورت اکیپ‌های پیاده در شبستان‌ها مستقر می‌شوند و حتی برای این کار از بانوان آتش‌نشان هم برای اولین بار استفاده کرده‌ایم.

وی در خاتمه ضمن درخواست از مردم برای افزایش همکاری با نیروهای آتش‌نشانی، بیان کرد: اگر حادثه‌ای رخ داد لطفا خونسردی خود را حفظ کنید و هرچه سریع‌تر از محل حادثه فاصله گرفته و سریعا مراتب را به نیروهای مستقر در محل یا سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع دهند.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.