۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 865844

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای عادی‌سازی روابط با ریاض به گدایی افتاده، مدعی شد توافق عربستان سعودی با ایران مملو از خطر «بدبختی» است.

وحشت نتانیاهو از توافق تهران و ریاض

به گزارش قدس آنلاین بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای عادی‌سازی روباط با ریاض به گدایی افتاده، در اظهاراتی که چهارشنبه (۱۸ آوریل) منتشر شد، به گزافه‌گویی درباره توافق عربستان سعودی با ایران به میانجیگری چین برای ازسرگیری روباط دیپلماتیک پرداخت و مدعی شد مملو از خطر «بدبختی» است. 

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت این توافق ارتباط بسیار کمی با این رژیم دارد و بیشتر بر یمن متمرکز است. نتانیاهو گفت: فکر می‌کنم احتملاً بیشتر با تمایل برای کاهش تنش یا حتی حذف درگیری طولانی مدت در یمن مرتبط است. 

نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت: فکر می‌کنم عربستان سعودی، رهبری آن، هیچ توهمی درباره این که دشمنان آن‌ها در خاورمیانه چه کسانی هستند و دوستانشان چه کسانی هستند، ندارد. کسانی که با ایران شریک می‌شوند، با بدبختی شریک می‌شوند. 

او در ادامه گفت: بسیار تمایل داریم با عربستان سعودی صلح کنیم. برای این که فکر می‌کنم این یک جهش چشمگیر بزرگ دیگر برای صلح خواهد بود. از بسیاری جهت، این امر به درگیری عرب-اسرائیلی پایان خواهد داد. 

وی سپس توضیح داد: نمی‌گویم به درگیری فلسطینی-اسرائیلی پایان خواهد داد. فلسطینی‌ها حدود دو درصد جهان عرب را تشکیل می‌دهند، اما از بسیاری جهات به درگیری بین اسرائیل و کشورهای عربی پایان خواهد داد. 

به نوشته نشنال نیوز، وزارت خارجه چین دوشنبه گفت که مایل است نقش سازنده‌تری در پیشبرد صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ایفا کند. نتایناهو در این مصاحبه در واکنش گفت که از ابتکار چین برای فعال کردن چنین مذاکراتی اطلاع ندارد.

وی اظهار داشت: از هیچ پیشنهاد خاصی از این نوع اطلاع ندارم. ببینید، ما به چین احترام می‌گذاریم، با چین معاملات زیادی داریم. اما همچنین می‌دانیم که اتحادی ضروری با دوست بزرگ خود آمریکا داریم. 

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.