معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد طلاق‌ها در خراسان رضوی به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی، اعتیاد و روابط فرازناشویی(خیانت) بوده است.

۸۰ درصد طلاق‌ها در خراسان رضوی به دلیل مشکلات مالی، اعتیاد و خیانت است

به گزارش قدس خراسان، غلامحسین دلبری درخصوص عملکرد سازمان بهزیستی برای کاهش طلاق در خراسان رضوی، اظهار کرد: ما برای زوجینی که قصد طلاق دارند ۵ جلسه مشاوره برگزار می‌کنیم، در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۳۰ هزار نفر برای مشاوره به ما مراجعه کردند که ۲۵ درصد این تعداد منجر به سازش و ۷۵ درصد منجر به عدم سازش و طلاق شده است.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه آمار میانگین کشوری که مشاوره‌های بهزیستی منجر به سازش می‌شود ۱۰ درصد است، افزود: این آمار در خراسان رضوی ۲۵ درصد بوده که نشان می‌دهد ما نسبت به میانگین کشوری رتبه بالاتری داریم.

وی با تاکید بر اینکه رتبه سازمان بهزیستی خراسان رضوی در ارائه مشاوره به افرادی که قصد طلاق دارند ۷ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: این اتفاق خوبی است که به واسطه همکاری دستگاه قضا و دادگستری صورت گرفته و ما توانستیم در این ۵ جلسه افراد را به سازش نزدیک کنیم، ۷۵ درصد مراجعینی که قصد طلاق داشتند را هم مجددا به مراکز قضایی ارجاع دادیم.

دلبری ادامه داد: علت تاسیس مراکز مشاوره بهزیستی این است که قبل از پروسه قضایی افراد را به سازش و صلح با هم نزدیک کنیم، برای امسال نیز برنامه‌ریزی کردیم که میزان سازش در افراد متقاضی طلاق را به ۳۰ درصد افزایش دهیم، در این زمینه صلح و سازش پایدار مد نظر ماست تا از آسیب به خانواده جلوگیری کنیم.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان رضوی درخصوص علت عمده طلاق‌ها در استان بیان کرد: ۸۰ درصد طلاق‌ها به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی(بیکاری، بدهی، ورشکستگی، عدم درآمد و...)، اعتیاد و روابط فرازناشویی(خیانت) بوده و ۲۰ درصد دیگر به دلیل عدم مهارت‌های زندگی، دخالت اطرافیان و ضرب و شتم بوده است.

وی درباره فرزندان طلاق در استان نیز خاطرنشان کرد: از همه زوجین دارای فرزند در سال گذشته ۴۰ درصد تک فرزند، ۴۰ درصد دو فرزند و ۲۰ درصد سه فرزند و بیشتر داشته‌اند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.