شورای اروپا اعلام کرد که چند فرد و یک نهاد ایرانی را به دلایل حقوق بشری تحریم کرده است.

تحریم هشت فرد و یک نهاد ایرانی از سوی شورای اروپا

قدس آنلاین: شورای اروپا با تداوم اتخاذ رویکرد مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران که در چند ماه گذشته با اعمال تحریم‌ها علیه مقامات و نهادهای ایرانی به بهانه‌های حقوق بشری همراه بود، امروز اعلام کرد که هشت فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم کرده و دلیل آن را مسئول بودن در قبال آن‌چه «نقض جدی حقوق بشر در ایران» خواند، عنوان کرد.
طبق اعلام شورای اروپا، شرکت آریان‌تل که یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه است را تحریم کرده و مدعی شد که این شرکت با  نقش داشتن دولت به «جاسوسی در ساختار ارتباطات» برای «فرونشاندن صداهای مخالف و انتقادی» کمک کرده است.
در این بیانیه آمده است که تحریم‌های شورای اروپا همچنین شامل برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران،   اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و بنیاد تعاون سپاه پاسداران می‌شود.
بر اساس این بیانیه بیژن نوباوه و سید علی یزدی خواه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مهدی علی بابایی، معاون اجتماعی سپاه استان قم، علی اصغر نوروزی، سید امین الله امامی طباطبایی، یحیی علاء الدینی، جمال بابامرادی و احمد کریمی اعضای بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افراد تحریم شده از سوی شورای اروپا هستند.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.