فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری سارقان ۳۵ میلیارد طلا و وسایل قیمتی هشت منزل ظرف کمتر از ۴۸ ساعت از زمان آخرین سرقت این باند فرا استانی خبر داد.

سارقان ۳۵ میلیارد طلا در دام پلیس استان کرمان گرفتار شدند

به گزارش قدس آنلاین، سردار عبدالرضا ناظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری سارقان ۳۵ میلیارد طلا و وسایل قیمتی هشت منزل ظرف کمتر از ۴۸ ساعت از زمان آخرین سرقت این باند فرا استانی خبر داد و اظهار داشت: ماموران پلیس شهرستان کرمان و پلیس آگاهی استان در پی اعلام وقوع سرقت از ۸ واحد مسکونی در زمان خالی از سکنه بودن آنها، به سرعت در محل‌های اعلامی حاضر و با بررسی صحنه‌های سرقت و اقدامات اطلاعاتی و تخصصی بعدی به هویت عاملان سرقت‌های رخ داده پی بردند.

وی با بیان اینکه در ادامه با تحقیقات تکمیلی ماموران ما مشخص شد، سارقان دخیل در سرقت از این منازل واقع در محدوده شمال شهر کرمان افرادی غیربومی هستند، گفت: این سارقان همزمان با تعطیلات ایام عید فطر از طریق پنجره، تراس و دیگر منافذ قابل عبور منازل، اقدام به سرقت طلاجات و اشیای سرقتی از واحدهای آپارتمانی و مجتمع‌های مسکونی فاقد نرده و حفاظ مناسب کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در این راستا ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی سه متهم اصلی دخیل در این سرقت‌ها را شناسایی کردند، افزود: با دستگیری این افراد در نقاط مختلف شهر، ۳۵ میلیارد ریال اموال مسروقه شامل طلاجات، اشیای قیمتی، ارز و برخی اقلام ارزشمند که متاسفانه در مکان‌هایی نامناسب و کاملاً در معرض دید و دسترس در این منازل نگهداری می‌شدند را به همراه خودروی مورد استفاده در سرقت‌ها کشف کردند.

وی با اشاره به تاکیدهای مکرر فرمانده انتظامی کل کشور مبنی بر مقابله و کشف همه جانبه سرقت‌ها بیان کرد: با وجود شیوه و شگردهای حرفه‌ای این سارقان فرااستانی، ماموران پلیس با تیزهوشی و اشرافیت اطلاعاتی و البته با همکاری و گزارش‌های به موقع مردم موفق به انهدام این باند ظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان آخرین سرقتشان شدند.

ناظری با بیان اینکه برای پیشگیری از این سرقت‌ها توصیه اکید پلیس به شهروندان افزایش خودمراقبتی و پرهیز از نگهداری اموال ارزشمند در مکان‌های قابل دسترس در منزل است، گفت: بارها به سپردن منزل به افراد مورد اعتماد در زمان مسافرت‌های کوتاه و بلند مدت و بهره‌گیری از صندوق‌های امانات تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.