وزیر خارجه سوریه در پیام خود در جریان نشست شورای امنیت به رژیم‌ صهیونیستی نسبت به پیامدهای خطرناک تجاوزاتش علیه سوریه و فلسطین هشدار داد.

سوریه: اسرائیل مراقب پیامدهای خطرناک تجاوزاتش علیه سوریه و فلسطین باشد

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از سانا، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در پیام خود خطاب به نشست شورای امنیت که توسط «بسام صباغ» نماینده این کشور در شورای مذکور قرائت شد، تاکید کرد: جنایات رژیم‌صهیونیستی در خاک فلسطین اشغالی بی‌ارتباط با اقدامات تجاوزکارانه این رژیم در جولان سوریه نیست.

وی افزود: بحران‌های پی‌درپی در رژیم‌صهیونیستی باعث شده رهبران شکست‌خورده این رژیم، بحران‌های خود را از طریق اقدامات تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین و علیه خاک سوریه منتشر کرده و قانون جنگل را در پیش بگیرند. هر ماه رمضان شاهد افزایش این جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین هستیم؛ جنایاتی که عرق شرم بر پیشانی انسان می‌نشاند و مسأله تأسف برانگیز این است که شورای امنیت تنها نظاره‌گر این جنایات ضدبشری بوده و هیچ اقدامی در برابر آن انجام نمی‌دهد.

المقداد بیان کرد: شورای امنیت نه تنها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد بلکه برخی کشورهای عضو آن، حمایت تمام قد از اسرائیل به عمل می‌آورند. سوریه با شدیدترین عبارات تجاوزات رژیم‌صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس در سایه تداوم سکوت بین‌المللی را محکوم می‌کند.

وی اضافه کرد: هدف رژیم‌صهیونیستی از ارتکاب این جنایات، به آتش کشیدن منطقه و سوق دادن آن به سمت سطوح بالاتری از تنش و بی‌ثباتی است. کشورهای حامی این رژیم، مسئول جنایات آن و افزایش تنش و پیامدهای این اقدامات هستند. سازمان ملل باید این تجاوزات را محکوم کرده و برای توقف آن و تضمین عدم تکرارشان وارد عمل شده و اسرائیل را به عنوان یک نیروی اشغالگر، ملزم به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص مسأله فلسطین کند تا ملت فلسطین به تمام حقوق ملی و مشروع خود دست یابد.

المقداد بیان کرد: متأسفانه ملت فلسطین از دهه‌های قبل تاکنون شاهد وحشیانه‌ترین جنایات از سوی رژیم‌صهیونیستی بوده و این مسأله تبدیل به یک امر طبیعی و روزانه شده است. هیچ تلاش ملموسی از سوی جامعه بین‌الملل برای توقف این تجاوزات و بازخواست اسرائیل انجام نشده و متأسفانه برخی کشورها، قاتل و قربانی را مساوی می‌دانند.

وی تاکید کرد: اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر از دیرباز و اکنون، تنها دلیل تداوم رنج‌ها و دردهای ملت فلسطین به شمار می‌رود چرا که باعث رانده شدن هزاران فلسطینی از سرزمین خود شده و انواع جنایات از کشتار گرفته تا تخریب منازل را در حق فلسطینی‌ها اجرا کرده است.

المقداد بیان کرد: رژیم‌صهیونیستی نه تنها در حق ملت فلسطین بلکه در حق کشور سوریه و مخصوصاً ساکنان بلندی‌های اشغالی جولان سوریه، دست به ارتکاب جنایت می‌زند. این جنایات قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. اسرائیل از طریق گسترش شهرک‌سازی ها در این منطقه، می کوشد ساختار جمعیتی بلندی‌های جولان سوریه را تغییر داده و منابع طبیعی آن را به غارت ببرد.

وی گفت: اسرائیل از بلندی‌های جولان سوریه به عنوان پایگاهی برای حملات خود علیه خاک سوریه استفاده می‌کند. سوریه از همینجا مجدداً به رژیم‌صهیونیستی نسبت به پیامدهای این سیاست‌های خصمانه که باعث می‌شود منطقه به سمت تنش‌های بیشتر و یک مرحله جدید در سایه نبود امنیت و ثبات پیش برود هشدار می‌دهد. شورای امنیت دست از سکوت برداشته و به وظایف خود برای توقف اشغالگری اسرائیل علیه کشورهای عربی عمل کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.