وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: عمان همواره در گفتگوهای لغو تحریم‌ها نقش سازنده ایفا می‌کند و در این رابطه مشورت‌های لازم را انجام دادیم.

ابتکارات عمان برای مذاکرات برجامی

قدس آنلاین:حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای عمانی خود، در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار با وزیر خارجه عمان توافق شد که به زودی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار شود.

وی افزود: بر اساس دعوت رسمی رئیس جمهور ایران از سلطان عمان، درباره بازه زمانی این دیدار گفتگو شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: درباره موضوعات منطقه‌ای توافق نظر داریم و عمان همواره در گفتگوهای لغو تحریم‌ها نقش سازنده ایفا می‌کند و در این رابطه مشورت‌های لازم را انجام دادیم.

به گزارش اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان  همچنین از سیاست عمان برای تحکیم و تقویت روابط دو کشور تقدیر کرد و سفر رییس جمهور کشورمان به مسقط و همچنین سفر آینده سلطان عمان به تهران را  نقطه عطف مناسبات فیمابین در بخشهای مختلف دانست.  

 وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بیستمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور که به زودی در تهران برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد این نشست مسیر گسترش همکاریهای دو کشور را بیش از پیش هموار نماید.

دکتر امیرعبداللهیان در بخش موضوعات منطقه و با اشاره به میزبانی مسقط و بغداد از گفتگوهای ایران و عربستان سعودی، همکاری های کشورهای منطقه را یک ضرورت با اهمیت دانست و از اینکه در چارچوب  سیاست همسایگی دولت سیزدهم و رعایت اصل حسن همجواری، روابط در منطقه در شرایط مناسب و امیدوار کننده ای قرار گرفته است، ابراز خرسندی کرد.

 وزیر امور خارجه کشورمان همچنین امنیت فراگیر و تجزیه ناپذیر را یک ضرورت  مهم برای منطقه ارزیابی کرد و در همین ارتباط حضور نیروهای خارجی  را برای  امنیت در منطقه هزینه ساز  و اختلا ل آور توصیف کرد.

دکتر امیرعبداللهیان با ارزیابی مثبت از  گام بسیار مهمی که در مسیر دستیابی به صلح در یمن برداشته شده و  خصوصا سفر همزمان هیأت های عمانی و سعودی به صنعا، ابراز  امیدواری کرد گفتگوهای انجام شده مسیر صلح را هموار نماید.

 وزیر امور خارجه  کشورمان  با محکوم ساختن تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه تعدی به غزه و مسجدالاقصی، مواضع عمان در حمایت از مردم فلسطین را شایسته قدردانی دانست.  

موضوعات مربوط به حمل و نقل، راه اندازی خطوط دریایی مستقیم و منظم، فعال سازی موافقتنامه عشق آباد و حمل بار  از عمان به آسیای مرکزی،  همکاریهای تجاری دو کشور در حوزه های مواد غذایی و محصولات کشاورزی،  موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری و  همکاری در حوزه انرژی از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان در این دیدار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.