معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث می شود.

معاون بنیاد مسکن کشور: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین، مجید جودی در حاشیه عملیات اجرایی و افتتاح طرح ها و پروژه های عمرانی بنیاد مسکن در روستای ارازگل شهرستان رامیان اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن کشور سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را در کشور احداث خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بخاطر مشکلات ایجاد شده روند اجرای این واحدهای مسکونی از دی ماه انجام شد و علیرغم همه مشکلات با تلاش همکاران توانستیم برای ۱۷۰ هزار واحد مسکن روستایی پرونده تشکیل داده و به سیستم بانکی معرفی کنیم.

معاون بازسازی و بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: تعداد ۱۷۰ هزار پرونده معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات بانکی و احداث مسکن روستایی عقد قرار داد شده و تا پایان تیرماه سهمیه سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال نیز سهمیه کشور در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بوده که با این حرکت تحول خوبی در مسکن روستایی ایجاد خواهد شد.

جودی گفت: با توجه به ترکیب جمعیتی استان گلستان که تقریبا نیمی از ان در روستاها ساکن هستند نگاه ویژه ای به استان گلستان خواهد شد.با حمایت استاندار و شبکه بانکی در سال گذشته یکهزارو ۱۰۰ واحد مسکن روستایی در این استان تشکیل پرونده شده و به بانک معرفی شدند که ۱۰۰ درصد انها انعقاد قرارداد نمودند.

وی بیان کرد: استان گلستان در حوزه احداث واحدهای مسکن روستایی جزو استان های برتر کشور در سال گذشته معرفی شدند و یقین داریم در این حوزه امسال نیز سرامد استان های کشور خواهند بود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور خاطر نشان کرد: هدف گذاری بنیاد مسکن کشور مقاوم سازی تمام واحدهای مسکن روستایی تا سال ۱۴۱۰ بوده که با توجه به فعالیت های خوب بنیاد مسکن گلستان پیش بینی می شود این استان زودتر از این هدف گذاری مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی را به اتمام برساند.

وی ابراز کرد: در سال گذشته برای احداث ۹ هزارو ۱۰۰ واحد مسکن روستایی تسهیلات بانکی پرداخت شد که با توجه به ترکیب جمعیتی استان گلستان و عملکرد خوب این استان در سال گذشته تلاش داریم حدود ۱۵ درصد سهمیه امسال این استان را افزایش دهیم.

جودی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیون تومانی احداث مسکن روستایی امسال افزایش نخواهد یافت یاداور شد: با توجه به اینکه این افزایش تسهیلات در سال گذشته کمی دیرتر محقق شد و از طرفی مردم روستاها ممکن است با مشکل بازپرداخت تسهیلات بانکی مواجه شوند این مبلغ امسال افزایش پیدا نمی کند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: با توجه به ترکیب جمعیتی استان گلستان و حمایت های نهادهای انقلابی از احداث مسکن محرومین در این استان، تلاش داریم تا مبلغ کمک های بلاعوض برای احداث مسکن محرومین را در این استان افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.