معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: انقلاب اسلامی محیطی امن برای بانوان در بخش‌های مختلف فراهم و نقش هویت‌سازی را در حوزه زنان ایفا کرد.‌

خزعلی: انقلاب اسلامی محیطی امن برای بانوان فراهم کرد

 انسیه خزعلی در همایش مجازی «تبیین منزلت اجتماعی زنان در جامعه» اظهار کرد: اسلام برای زن جایگاه گسترده و ویژه‌ای تعریف کرده و در واقع منزلت‌بخشی اسلام به زن در ابعاد مختلف منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه دولت مردمی تلاش کرده به معاونت زنان هویت و جایگاه ببخشد، افزود: در دولت‌های گذشته نقش معاونت زنان بیشتر تشریفاتی، سیاسی و تبلیغاتی بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از فعال‌سازی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده خبر داد و گفت: این ستاد یکی از ابزارهای مهم این معاونت برای پیاده‌سازی سیاست‌های مرتبط با زنان تلقی می‌شود که در برخی دوره‌ها مغفول و تعطیل بوده است.

خزعلی با بیان اینکه در اجرای قانون‌های مرتبط با زنان ضعیف عمل شده است، خاطرنشان کرد: پای کار آوردن و الزام‌آوری دستگاه‌ها برای اجرای قوانین حوزه بانوان مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی اشتغال خانواده‌محور در اولویت قرار دارد، افزود: این طرح اشتغال‌زایی در بیش از ۲۰ استان عملیاتی شده و در سایر استان‌ها تفاهم‌نامه انجام گرفته و مقدمات کار شروع شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اجرای طرح ملی کنترل آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: آموزش خانواده‌ها، نظارت و آسیب‌شناسی و اخذ عملکرد دستگاه‌ها در این بخش، توجه به ورزش قهرمانی و همگانی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی و همچنین بسترسازی تحصیلی برای بازماندگان از تحصیل در اولویت است.

خزعلی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه بانوان در سطح بین المللی صورت گرفته است، تصریح کرد: توسعه روابط بین المللی به بهبود وضعیت بانوان در بخش‌های مختلف می‌انجامد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زن ایرانی در بخش‌های مختلف گفت: در معرفی توانمندی‌ها و اثربخشی‌های زن ایرانی در مجامع بین المللی دچار ضعف هستیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر حمایت مادی و معنوی از کارآفرینان بانو، بیان کرد: حمایت از اشتغال روستایی و صنایع دستی و بانوان شاغل و همچنین بسترسازی برای مهارت‌آموزی بانوان و دختران فارغ‌التحصیل در دستور کار دولت قرار دارد.

خزعلی با اشاره به اینکه تأمین امکانات رفاهی و سلامت برای بانوان جزو اولویت‌های مهم دولت است، خاطرنشان کرد: ایجاد باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی، پارک بانوان و همچنین بسترهای ورزش همگانی ویژه بانوان بسیار حائز اهمیت است.

وی تقویت اشتغال پایدار خانواده‌محور را از رویکردهای مهم دولت برشمرد و افزود: صفر تا صد مراحل اشتغال خانواده‌محور از مواد اولیه گرفته تا تولید و بازار فروش، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه وزارت کشور مجری اصلی قرارگاه حجاب است، گفت: دغدغه‌مندی در حوزه عفاف و حجاب در شرایط فعلی در سطوح مختلف مدیریتی وجود دارد.

خزعلی با بیان اینکه دولت مردمی بسته‌های تشویقی برای حمایت از خانواده و فرزندآوری لحاظ کرده است، گفت: حمایت بیمه‌ای از زنان، بیمه بارداری و شیردهی، بیمه فرزند تا ۵ سالگی و پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های زایمان تنها بخشی از بسته‌های تشویقی دولت در این بخش است.

وی با تاکید بر وضع قانون حمایتی از زنان تاکید کرد: تأمین امنیت روحی و روانی در بانوان موجب استحکام‌بخشی بنیان خانواده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از افزایش ۱۷ برابری دانش‌آموخته بانو بعد از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: رشد چشمگیر سرانه تحصیلی بانوان پس از انقلاب اسلامی تحسین‌برانگیز است؛ انقلاب اسلامی محیطی امن برای بانوان در بخش‌های مختلف فراهم و نقش هویت‌سازی را در حوزه زنان ایفا کرد.

خزعلی با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی شاغلان دارای تحصیلات عالیه در بخش بانوان، خاطرنشان کرد: سلامت و امید زندگی در بین بانوان پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی مثال‌زدنی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.