رئیس پیشین مجلس آمریکا با انتقاد شدید از سیاست خارجی دولت دموکرات، جو بایدن را فاسدترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا خواند.

گینگریچ: بایدن فاسدترین رئیس‌جمهوری آمریکا است

به گزارش قدس آنلاین؛ نیوت گینگریچ به شبکه فاکس نیوز گفت: رئیس جمهوری داریم که شاید فاسدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا باشد.

وی همچنین آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه کنونی را متهم کرد که در دوران فعالیت در "مرکز بایدن در ایالت پنسیلوانیا" از کمک های مالی چین برخوردار بوده است.

این سیاستمدار محافظه کار گفت: در آمریکا دولتی بر سر کار است که گویا می‌خواهد کشور ما حقیر و ضعیف کرده و اثر گذاری آن را کاهش دهد.

به گفته وی، واشنگتن به شدت در تلاش است تا چین بر آمریکا مسلط شود.

گینگریچ پیشتر در مقاله ای در تارنمای این شبکه جمهوریخواه با انتقاد از نحوه حکمرانی آمریکا نوشته بود: ساختار بوروکراتیک وزارت امور خارجه و خود بزرگ بینی آن مانع شده که آمریکا همپای دیپلماسی چین در سراسر جهان باشد. حزب کمونیست چین به نحوی روشمند از قدرت اقتصادی خود برای ایجاد مجموعه ای از همکاری ها استفاده کرده و به صورت دائم آمریکا را در سراسر جهان تضعیف می کند.

وی افزود: در حالی که کمونیست‌های چین حضور خود را در اطراف کانال پاناما افزایش داده‌اند، واشنگتن چهار سال و نیم است که هنوز سفیری برای این کشور تعیین نکرده است.

گینگریچ خطاب به هم حزبی های خود نوشت: جمهوری خواهان مجلس این فرصت را دارند که به نوسازی را به عنوان راهی برای حل طیف وسیعی از مشکلات و دستیابی به دستاوردهای بزرگ در پیش گیرند. اگر آنها درگیر دعواهای کوته بینانه بر سر نحوه تخصیص بودجه شوند، شکست خواهند خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.