۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 867802

آیسسکو از تمدید میزبانی، رباط پایتخت مراکش از موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی به دلیل استقبال گسترده از این موزه خبر داد.

استقبال مردمی از موزه سیره نبوی در مراکش

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) از تمدید میزبانی مراکش از نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی که در مقر این سازمان در رباط پایتخت این کشور برگزار شده، به مدت ۶ ماه دیگر خبر داد، دلیل این تمدید استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه بوده است.

نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی با حضور شاهزاده الحسن، ولیعهد مراکش در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۲ افتتاح شد و به مدت یک سال کامل در رباط برقرار خواهد بود.

برگزاری این نمایشگاه در مقر آیسسکو در رباط نخستین نمونه برگزاری این نمایشگاه در سطح جهانی است.

نمایشگاه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی از زمان افتتاح تاکنون شاهد حضور گسترده گروه‌های سنی مختلف از میان شهروندان مراکشی و همچنین جهانگردانی از دیگر کشورها بوده است و از ابتدای برقراری این نمایشگاه تاکنون حدود یک‌میلیون و پانصد هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند.

شمار زیادی از شخصیت‌ها، علما و چهره‌های برتر در حوزه اندیشه اسلامی از کشورهای مختلف نیز از نمایشگاه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی بازدید کرده‌اند.

به گفته مسئولان برگزارکننده، این نمایشگاه در مدت فعالیت خود به مقصدی برای علاقه‌مندان به سیره نبوی و تمدن اسلامی تبدیل شده است.

آیسسکو اعلام کرده است که این نمایشگاه و موزه به دنبال ارائه پیام اسلام در زمینه عدالت، صلح، رحمت، بردباری، همزیستی و اعتدال براساس قرآن کریم، سنت نبوی و تاریخ درخشان تمدن اسلامی است.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.