مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تعدادی از معلولان استان صبح امروز در گلایه از اجرایی نشدن ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد معلول در مقابل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تجمع کردند. 

ماجرای تجمع امروز معلولان خراسان رضوی چه بود؟ 

به گزارش قدس خراسان، سال ١٣٩٧ بود که ماده ٢٧ قانون حمایت افراد دارای معلولیت شدید که هیچگونه درآمد و شغلی ندارند ابلاغ شد که ماهیانه حقوقی به این افراد تعلق بگیرد، اما به گفته معلولان خراسان رضوی تاکنون هیچگونه حقوقی به حساب این افراد واریز نشده است، به همین دلیل تعدادی از افراد دارای معلولیت در استان خراسان رضوی امروز صبح مقابل سازمان بهزیستی این استان تجمع کردند. 

نماینده افراد ناشنوا در خصوص تجمع امروز به خبرنگار قدس خراسان گفت: ماده ٢٧ قانون حمایت از معلولان از ۵ سال گذشته به تصویب رسیده است و تا به امروز اجرا نشده است. 

ایمان طوسی در ادامه افزود: طبق قانون این ماده، افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که هیچگونه درآمد و شغلی ندارند باید طبق قانون وزارت کار، حداقل حقوقی تعلق بگیرد که تاکنون هیچ حقوقی واریز نشده است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته در مقابل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تجمع کردیم که جوابی به ما ندادند، خاطرنشان کرد: امروز هم مجدد برای گرفتن حقمان تجمع کردیم که متاسفانه امروز هم به ما قولی ندادند. 

طوسی گفت: مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی امروز به ما قولی نداد و فقط اعلام کرد که این موضوع را از بهزیستی کشور پیگیری می کنم. 

موضوع را از مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی پیگیری کردیم. 

در ادامه مسعود فیروزی در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: تعدادی از معلولان استان صبح امروز در گلایه از اجرایی نشدن قانون حمایت از افراد معلول در مقابل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تجمع کردند. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: حقوقی که طبق قانون به این افراد تعلق گرفته ناچیز است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تجمع امروز که بین معلولان حاضر شدم گفتم که دغدغه های شما را به بهزیستی کشور منتقل خواهیم کرد و واریز حقوق دست استان نیست بلکه باید از کشور اقدام صورت بگیرد. 

فیروزی در پایان خبر خوشی به افرادی که پشت نوبت مستمری بودند داد و گفت: تمام افرادی که پشت مستمری بودند اسامی آنها را به بهزیستی کشور اعلام کردیم و از ماه آینده حقوق آنها برقرار خواهد شد که ٣٠ درصد مددجویان ما پشت نوبت مستمری بودند که اگر این اتفاق رخ دهد ١٠٠ درصد معلولین مستمری خواهند گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.