ورزشگاه پاس قوامین به چند دلیل در سال‌های گذشته مجوز برگزاری مسابقات با حضور تماشاگر را ندارد.

وضعیت مبهم دو بازی حساس پرسپولیس در لیگ و حذفی

به گزارش قدس آنلاین، موضوع میزبانی دو تیم پیکان و هوادار از استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه پاس قوامین تهران به یکی از حواشی جدید فوتبال ایران تبدیل شده است. روز شنبه 16 اردیبهشت پیکان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر در این ورزشگاه میزبان سرخ‌پوشان است و هوادار نیز بر اساس قرعه انجام شده در مرحله نیمه نهایی جام حذفی باید از پرسپولیس پذیرایی کند.

ورزشگاه پاس قوامین به همراه ورزشگاه آزادی در حال حاضر تنها ورزشگاهی است که می‌شود بازی های لیگ برتر را در تهران در آن برگزار کرد. با توجه به مشکلاتی که ورزشگاه شهرقدس و تختی تهران پیدا کرده‌اند، هوادار و پیکان مجبور شده‌اند به تناوب پاس قوامین را به عنوان میزبان انتخاب کنند. جالب اینکه پیکانی‌ها حتی بازی‌های خانگی خود را به ورزشگاه انقلاب کرج بردند اما شورای تامین استان البرز برای دو بازی با پرسپولیس و استقلال مجوز میزبانی به پیکان نمی‌دهد و خودروسازان مجبور می‌شوند برای میزبانی از سرخابی‌ها به ورزشگاه پاس قوامین بروند.

موضوع مهم در این خصوص عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه پاس قوامین تهران است. شورای تامین استان تهران از چند سال پیش به خاطربرخی موضوعات مهم مجوز ورود تماشاگر به ورزشگاه پاس قوامین را نمی‌دهد و حالا در روزهای پایانی لیگ برتر و جام حذفی چنین مساله‌ای با اعتراض تند پرسپولیسی‌ها همراه شده است.

بعد از اعتراض های هواداران پرسپولیس در فضای مجازی نسبت به بدون تماشاگر بودن دو بازی پرسپولیس در لیگ برتر وجام حذفی مقابل پیکان و هوادار ، روز گذشته رضا درویش و افشین پیروانی مدیرعامل و سرپرست سرخ‌پوشان نیز خواهان حضور تماشاگران در ورزشگاه پاس قوامین در جریان دو بازی مذکور شدند.
در چنین شرایطی ذکر دلایل شورای تامین استان تهران برای برگزاری مسابقه با حضور تماشاگر در پاس قوامین در نوع خود جالب است. اصلی‌ترین موضوعی که مد نظر اعضای شورای تامین استان تهران است، منطقه جغرافیایی ورزشگاه است. ورزشگاه پاس در قلب شهرک مسکونی اکباتان واقع شده که خیابان های اطراف ورزشگاه هم ابعاد بزرگی ندارند و تجمع هواداران پرتعداد مشکلات زیادی را در عبور و مرور ایجاد می‌کند. از این رو راهنمایی و رانندگی و یگان ویژه در صورت ورود تماشاگران هرگز نمی‌توانند خیابان های اطراف را کنترل کنند.

در عین حال مجموعه ورزشی پاس قوامین فقط دو در ورودی دارد که یکی از درها مختص به استادیوم فوتبال است. این مجموعه علاوه بر زمین چمن، سالن های ورزشی دیگری نیز دارد و به همین خاطر یک در که فاصله زیادی به استادیوم دارد مخصوص ورود ورزشکاران دیگر است و عملا ورود تماشاگر و اعضای هردو تیم و مسئولان برگزاری فقط از درجنوبی ورزشگاه امکان پذیر است.

با توجه به اینکه فقط یک پارکینگ کوچک برای استادیوم فوتبال تعبیه شده و آنهم نهایتا ظرفیت 30 خودرو و دو اتوبوس تیم‌ها را دارد، عملا امکان اینکه 8260 نفر(ظرفیت کل سکوهای ورزشگاه) خودروهای خود را در مجموعه پارک کنند و از یک در ورودی همراه با اعضای تیم‌ها و مسئولان برگزاری وارد شوند، وجود ندارد!

در همه ورزشگاه‌های لیگ برتر درهای ورودی تماشاگران و مسئولان برگزاری و اعضای تیم‌ها مجزا است اما در ورزشگاه پاس قوامین اگر مجوز ورود تماشاگر داده شود، همه باید از یک در تردد کنند که مطابق با قوانین فیفا و AFC‌هم نیست.

از سوی دیگر کمبود پارکینگ در مجموعه سبب می‌شود که تماشاگران حتی اگر مجوز ورود بگیرند هم در خیابان های اطراف خودروهای خودرا پارک کنند که با توجه به عرض اندک خیابان های اطراف داخل شهرک اکباتان چنین امری موجب ایجاد ترافیک شدید پیرامون ورزشگاه خواهد شد.

موضوع دیگر هم نبود گیت های الکترونیکی در ورزشگاه پاس قوامین است. گیت هایی که به سامانه بلیت فروشی وصل هستند و در لیگ برتر مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در دستگردی امکان استفاده از آنها نیست.

با ذکر شرایط چنین شرایطی شورای تامین استان تهران مجوز ورود تماشاگران به ورزشگاه پاس قوامین را نمی‌دهد. حالا اما باید دید با توجه به درخواست‌های مکرر پرسپولیسی‌ها برای بازی با پیکان و هوادار با حضور تماشاگر چه اتفاقات جدیدی رخ خواهد داد و آیا بالاخره شورای تامین استان تهران با همه مشکلات مجوز ورود تماشاگر را صادر خواهد کرد یا خیر.

عکاس: حامد عراقی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.