آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: برای ریشه کنی فقر در جامعه باید زمینه تولید و اشتغال برای همگان فراهم شود.

آیت الله جوادی آملی: با تولید و اشتغال ریشه فقر را از بین ببریم

به گزارش  قدس آنلاین، وی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: با کمک مردان بزرگ و خیّرینی که در کشور کم هم نیستند و با هماهنگی با مسئولان، زمینه تولید و اشتغال فراهم شود تا همگان بتوانند با عزت کار کرده و نان بر سر سفره خویش ببرند و عزتمندانه زندگی کنند.

وی اظهار داشت: ما پیرو امیرالمومنین علی (ع) هستیم که فرمود: « من اگر فقر را ببینم، گردن فقر را می زنم! من نیامدم به فقیر کمک کنم، من آمده ام جلوی فقر را بگیرم»، لذا ما بارها تاکید کرده ایم که بودجه ها باید صرف تولید و اشتغال شود.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه کرامت آن است که هم عزت خود و هم عزت دیگران حفظ شود، تصریح کرد: در این کره زمین هیچ کشوری نیست که به فکر فقیران خودشان نباشند، چه کافر و چه مسلمان، پس تنها کمک به فقیر و ندار، اسلامی نیست، کمک به فقیر از روی دلسوزی است ولی کار عقلی آن است که جلوی فقر گرفته شود، ما باید اسلامی فکر کنیم و آن این است که ریشه فقر را از بین ببریم تا عزت مومنین حفظ شود.

وی گفت: مومن باید عزیزانه زندگی کند، خداوند در قرآن کریم برای مومنین عزت مشخص نموده، عزّت از آن خداست و رسول و مومنین هم به خاطر ارتباط با خدا، عزت دارند.

وی ادامه داد: مومن باید با عزت باشد و روحانیت که معلم این جامعه است و درس کرامت می دهد، باید عزتشان حفظ شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.