وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه کی‌یف در جایگاهی نیست که بوداپست را به «رفتار نامناسب» در ناتو متهم کند، گفت که مردم کشورش همین الان نیز بیش از حد بهای جنگ اوکراین را پرداخته‌اند.

زیاده‌گویی‌های اوکراین صدای مجارستان را درآورد

به گزارش قدس آنلاین، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان امروز (دوشنبه) با رد ادعاهای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین علیه بوداپست، گفت که کی‌یف در جایگاهی نیست که به این کشور اتهام بزند.

زلنسکی روز گذشته مدعی شده بود که مجارستان به‌عنوان یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رفتار نامناسبی در اجرای تعهدات خود و همچنین حمایت ناکافی از اوکراین دارد.

به نوشته وبگاه «راشاتودی»، سیارتو با اشاره به پشتیبانی کافی مجارستان از اوکراین در جنگ با روسیه، در صفحه فیسبوک خود نوشت: «خوشبختانه زلنسکی در جایگاهی نیست که درباره [مناسب بودن یا نبودن] رفتار مجارستان تصمیم بگیرد».

وی با بیان اینکه مردم مجارستان تا الان هم هزینه بسیار سنگینی را برای جنگ اوکراین پرداخت کرده‌اند، افزود: «تعداد زیادی از اقلیت قومی مجارها در اوکراین، طی درگیری‌های مداوم بین کی‌یف و مسکو جان خود را از دست داده‌اند».

وزیر خارجه مجارستان پیش از این نیز گفته بود: «مجارستان تنها کشوری است که با اقدام اروپا در ارسال تسلیحات به اوکراین مخالف است چون این اقدام باعث طولانی شدن جنگ اوکراین می‌شود».

انتقاد کی‌یف از بوداپست در حالی است که «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان چندی پیش مخالفت خود را با الحاق اوکراین به ائتلاف ناتو ابراز کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.