مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از عصر امروز تا پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه شاهد بارش متناوب باران ، وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش دما و احتمال رعدوبرق در آسمان استان هستیم.

بارش سیلابی در مازندران/ اسکان در حاشیه رودخانه‌ها ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین،  سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی  سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو از عصر امروز تا وقت پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه شاهد بارش متناوب باران ، وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش دما و احتمال رعدوبرق در آسمان مازندران هستیم.

وی افزود: البته در  این مدت دو موج از منطقه عبور می‌کند که موج نخست گذر امشب تا روز سه‌شنبه و موج دوم از عصر چهارشنبه تا اواخر روز پنج‌شنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که مقدار بارش موج دوم بیشتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه این سامانه بارشی تمام آسمان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

رضوی در پایان بر پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، خودداری از اسکان در کنار رودخانه‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ای محورهای کوهستانی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.