۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 868911

استاندار فارس از آغاز فعالیت شورای فضای مجازی این استان با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط در چهار بخش تولید محتوا، رصد آسیب‌ها، آموزش و جنگ سایبری خبر داد.

فعال شدن شورای فضای مجازی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی ایمانیه در دیدار با اعضای شورای بسیج رسانه فارس، ضمن تاکید بر نقش موثر رسانه در مطالبه‌ گری و احقاق حقوق عامه؛ خواستار در اولویت قرارگرفتن پیگیری و اطلاع رسانی مشکلات و آسیب‌های مزمن استان از سوی رسانه‌ها شد و گفت: گزارش مدیران بی توجه به مشکلات مردم و اطلاع‌رسانی تخلف‌های آنها به مدیریت ارشد بسیار حائز اهمیت است.

ایمانیه از آغاز فعالیت شورای فضای مجازی استان با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های مسئول در چهار بخش تولید محتوا، رصد آسیب‌ها، آموزش و جنگ سایبری خبر داد و گفت: تشکیل این شورا از ابتکارات اجرایی فارس بوده که مورد توجه وزیرمحترم کشور برای تسری به دیگر استان‌ها قرار گرفته است.

استاندار فارس همچنین راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به شبهات را از موارد ضروری برشمرد تا بتوان با تولید محتوای مناسب، مردم را در جریان واقعیت‌ها قرار داد و از گسترش شبهات و شایعات پیشگیری کرد.

او برطرف شدن شبهات و شفافیت ذهن اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان را یکی از وظایف مهم رسانه برشمرد و گفت: رسانه قادر است که شبهات طرح شده در بخش‌ها و موضوعات مختلف جامعه را شفاف‌سازی کرده و پاسخ داده و مانع بروز و گسترش اختلاف و مشکلات شود.

استاندار فارس همچنین، خلاقیت در نگارش و انعکاس اخبار و انتشار هنرمندانه گزارش‌های خبری را منجر به جلب و جذب مخاطب دانست و گفت: تهیه و انتشار و ارایه آمار پیرامون وضعیت فعالیت‌ها و اقدامات قبل و بعد از پیروزی انقلاب و بازنشر و بیان پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف بدون اغراق و بزرگنمایی، از مصادیق بارز جهادتبیین است.

ایمانیه با تاکید بر لزوم توجه رسانه‌ها به اصل امانت‌داری و صداقت در تهیه و انتشار اخبار، خاطرنشان کرد که اقدامات نمایشی از عوامل سلب اعتماد مردم محسوب می‌شود.

استاندار فارس، زمین خواری، قطع درختان و گران فروشی را به عنوان سه معضل اساسی این روزها دانست که باید مجدانه پیگیری و پیرامون اقدامات مقابله‌ای اطلاع رسانی شود و گفت: اصحاب رسانه ملزم به پیگیری و انعکاس این موارد هستند؛ هر کدام از شهروندان استان هم می توانند گزارش‌های خود در ارتباط با این معضلات به سامانه "مردم رسی" ارائه دهند.

ایمانیه ضمن یادآوری اینکه ایجاد و تقویت شادی و امید در نوجوان و جوانان یک ضرورت است، لزوم ایجاد زیرساخت مناسب برای کمک به افزایش نشاط و تاسیس فضاهای اختصاصی تفریحی برای بانوان را متذکر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.