۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 868925

شورای شهر مراغه، شهردار این شهر را برکنار کرد.

شهردار مراغه برکنار شد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی شورای شهر مراغه دلیل استیضاح و برکناری محمد مقتومی، شهردار این شهر را تشریح کرد.

حسین شیخ فرجی اظهار کرد: برای استیضاح یک شهردار باید چند دلیل جمع آوری شود تا با یک موضوع خاص طرح استیضاح شهردار رقم بخورد.

وی افزود: دلایل و موارد بسیاری برای استیضاح شهردار مراغه داشتیم که مهمترین دلیل، انحراف از بودجه و میزان انجام پروژه‌ها نسبت به تحقق بودجه بوده است. به طوری که تنها ۳۹ درصد بودجه شهرداری تحقق یافته و ۱۷ پروژه شهری نیز اجرا نشده بود.

وی با بیان این‌که مقتومی به مدت ۱۸ ماه، شهردار مراغه بود، ادامه داد: در جلسه شب گذشته شورای شهر، همزمان بحث دفاع شهردار از خود و سوالات شورای شهر مطرح و بررسی می‌شد که به مدت سه ساعت طول کشید.

شیخ فرجی گفت: جلسه استیضاح یک جلسه صوری نبود که فقط صحبت‌های شهردار را بشنویم و نتیجه را بعداً اعلام کنیم بلکه همه اعضای شورا پای کار بودند تا این جلسه به درستی برگزار و به جمع بندی صحیح و نتیجه مشخص برسیم.

وی افزود: پس از سه ساعت بررسی، دفاعیات شهردار مورد قبول واقع نشد و با رأی پنج نفر از اعضای شورا با برکناری وی موافقت شد اما با توجه به مقررات بایستی سرپرست شهرداری در همان جلسه نیز مشخص می‌شد که این امر باعث طولانی شدن جلسه گشت.

وی اظهار کرد: گزینه‌های موجود برای سرپرستی شهرداری بررسی و نظرسنجی انجام گرفت. با توجه به الزاماتی مثل این‌که شهردار باید جزو کادر شهرداری باشد، با تعدادی از افرادی که می‌توانستند گزینه شهرداری باشند تماس گرفتیم. در این راستا از شهرام مروتی دعوت شد تا برای بیان مطالب خود به صحن شورا بیاید و در نهایت نظر اعضای شورا جلب شد و پنج نفر رأی موافق دادند تا مروتی سرپرست شهرداری شود.

سخنگوی شورای شهر مراغه افزود: با توجه به وضعیت کنونی شهر و فوریت یافتن گزینه مناسب و مورد اعتماد برای مسند شهرداری در همان جلسه، بهمن محمودی از اعضای شورا، مطالبی را بیان کرد و ما خواسته‌های خود را درباره پروژه‌های و برنامه‌های جاری شهر گفتیم که در نهایت پنج نفر اعضای شورا به محمودی رأی مثبت دادند و مقرر شد تا بهمن محمودی جهت طی مراحل قانونی برای مسند شهرداری مراغه معرفی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.