مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل با کمبود معلم روبه‌رو است و ۲۳ هزار ساعت اضافه تدریس را در مجموعه آموزش و پرورش استان اردبیل شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد: کمبود معلم و ۲۳ هزار ساعت اضافه تدریس

به گزارش قدس آنلاین، کلام‌الله صفری عصر سه‌شنبه در مراسم تکریم معلمان در اردبیل اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم در مدارس استان اردبیل رسالت سنگین تحصیل و تهذیب نسل آینده را بر عهده دارند و تمام تلاششان بر این است تا وظیفه خطیر معلمی را به شایستگی انجام دهند.

وی تصریح کرد: امام راحل به درستی معلمی را شغل انبیا معرفی کرده چرا که اصلی‌ترین مؤلفه هدایتگری در جامعه در دست معلم است و از او به عنوان کلیددار تحول جامعه نیز یاد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه معلمان استان اردبیل در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی انجام وظیفه می‌کنند، گفت: ما با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم به طوری که ۲۳ هزار ساعت اضافه تدریس در آموزش و پرورش استان اردبیل وجود دارد.

صفری ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر، متعهد و دلسوز را یادآور شد و افزود: منبع جذب نیرو به آموزش و پرورش عمدتاً از طریق دانشگاه فرهنگیان است که با تربیت دانشجو معلمان سعی بر رفع کمبود و نارسایی نیروی انسانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار آن، از ظرفیت داوطلبان آزاد و استخدامی از طریق ماده ۲۸ نیز جذب نیرو به آموزش و پرورش انجام می‌شود ولی امیدواریم با توجه به ضرورت جذب نیروی شایسته در تراز آموزش و پرورش ایران اسلامی، تنها منبع تزریق نیرو مجموعه دانشگاه فرهنگیان باشد.

صفری اضافه کرد: معلمان ما امروز در کنار هنر معلمی که تلفیقی از تخصص و تبحر است، به شایستگی‌های اخلاقی و ارزشی نیز آراسته‌اند که قطعاً از وجود آنها می‌توان در سنگر تعلیم و تربیت بهره برد.

وی بیان کرد: کشور ما در مسیر رشد و تعالی به وجود معلمان و عالمان شایسته در عمل نیاز دارد که انتظار می‌رود در این زمینه بیش از گذشته امر آموزش و نظام تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گرفته و به آن بها داده شود.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: زنگ سپاس از معلم فردا در مدارس استان اردبیل نواخته می‌شود تا قدردان مجاهدت‌های معلمان در سنگر تعلیم و تربیت باشیم.

وی همچنین با قدردانی از مساعدت مسئولان استانی به ویژه مدیرکل کمیته امداد در پاسداشت روز معلم و تجلیل از یک‌هزار و ۱۰۰ معلم حامی ایتام و محسنین تصریح کرد: این معلمان با درس ایثار و دستگیری از نیازمندان سعی می‌کنند یک‌هزار و ۳۰۰ کودک یتیم و محسنین را مورد حمایت قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: معلمان ما همیشه در جریان خیر و نیکی پیشقدم بوده و در این زمینه توانسته‌اند به وظیفه خطیر خود به شایستگی عمل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.