رییس کل دادگستری استان زنجان از کاهش ۱۵ درصدی تغییر کاربری اراضی در استان خبر داد و گفت: افزایش آمار سرقت در استان نگران کننده است.

کاهش ۱۵ درصدی تغییرکاربری اراضی در زنجان/ افزایش آمار سرقت نگران کننده است

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان زنجان در نخستین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، ضمن گرامیداشت روز شورای اسلامی، روز کارگر و روز معلم اظهار داشت: در نامگذاری این روزها حکمتی نهفته است که  توجه حاکمیت و مردم را به این موضوعات بیشتر از پیش معطوف می‌کند.

رییس کل دادگستری استان زنجان  با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با کارگران در مورد معظلات اجتماعی، به ضرورت برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از وقوع جرم و معظلات اجتماعی تاکید کرد و بیان داشت: در برنامه‌های ابلاغی سال جدید، قوه قضاییه بر ضرورت برخورد با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مشهود توجه ویژه  شده، بنابراین تقاضای ما از اعضای ستاد این است در اجرای برنامه‌های ابلاغی قوه قضاییه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اهتمام و جدیت مضاعف داشته باشند.

کاهش ۱۵ درصدی تغییرکاربری اراضی در استان زنجان

وی ضمن قدر دانی از زحمات و اقدامات خوب اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم در زمینه اجرای برنامه‌های سال گذشته ستاد از کاهش ۱۵ درصدی تغییر کاربری اراضی در استان خبر داد و گفت: توجه به این موضوع در سال گذشته می‌تواند برای سایر استان‌ها الگو باشد و این امر نباید از افزایش دقت روز افزون و نظارت‌های ما بکاهد.

صادقی نیارکی بر استفاده از ظرفیت تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی تاکید کرد و افزود : این یک ظرفیت نهفته  قانونی بود که در سال‌های قبل مغفول مانده بود، ولی در سال‌های اخیر با استفاده از آن توانستیم با سرعت و هزینه کم جلو تغییر کاربری اراضی گرفته شود و مُصر هستیم این ظرفیت را از ۴۵ درصد به ۵۰ درصد با رعایت مواضین قانونی افزایش دهیم.

افزایش آمار سرقت در استان زنجان نگران کننده است

رییس کل دادگستری استان زنجان افزایش آمار سرقت در استان را نگران کننده توصیف کرده و گفت: اگر چه آمار افزایش سرقت در سایر استان‌ها نیز وجود دارد، ولی ما نباید نگاه مقایسه‌ای و عادی به این موضوع داشته باشیم، چرا که سرقت یک پدیده زشت و مذموم است و نباید در برخورد با این پدیده مذمون تساهل صورت گیرد،  بلکه باید با قاطعیت و بدون اغماض با سارقین برخورد شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ایجاد شعبه ویژه در دادسراها و محاکم استان برای برخورد سریع و خارج از نوبت با سارقین اظهارکرد: برخورد قاطع، سریع و بدون اغماض با سارقین از تاکیدات ریاست  قوه‌ قضائیه و درخواست مردم از دستگاه قضایی است، چرا که امنیت  جانی، مالی و روانی مردم در اولویت حاکمیت و قوه‌قضاییه است.

ضرورت ساماندهی مراکز خرید فروش ضایعات

صادقی نیارکی ساماندهی مراکز خرید فروش ضایعات را از اولویت‌های ستاد پیشگیری از وقوع جرم با محوریت شهرداری زنجان خبر داد و گفت: افرادی مجاز به خرید ضایعات هستند که دارای مجوز باشند و با مراکز و افرادی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند باید برخورد قانونی صورت گیرد،  چراکه ضلع دیگر سرقت خریداران اموال مسروقه یا به اصطلاح عموم مال‌خرها هستند، اگر خریداری برای اموال مسروقه وجود نداشته باشد آمار سرقت نیز پایین خواهد آمد و این پدیده به تجربه برای ما ثابت شده است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به وجود برنامه‌های کلان در استان  در برخورد با معتادین  متجاهر خاطرنشان کرد: ما نباید معطل و منتظر مجوز ماده ۱۶ باشیم، باید ظرفیت مراکز نگهداری از معتادین متجاهر را افزایش دهیم، چرا که یکی از درخواست‌های مردم در ملاقات‌های عمومی مسوولان قضائی در ماه مبارک رمضان برخورد با معتادین بود.

وی تصریح کرد: پارک‌ها و  فضای سبزی که برای آسایش و رفاه مردم در نظر گرفته شده تبدیل به جولانگاه و خرید فروش مواد مخدر و این قبیل افراد شده است و ما با این موضوع برخورد خواهیم کرد، چرا که برخورد با معتادین  متجاهر کاهش آمار سرقت و آسایش مردم را در پی خواهد داشت.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.