جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما بر این اساس است که رزمایش‌هایی به طور مشترک با حضور ارتش و سپاه از پایه طرح‌ریزی و تعریف شود، گفت: رزمایش‌هایی در آینده با حضور یگان‌هایی از ارتش و سپاه برگزار می‌شود.

 رزمایش‌های مشترک ارتش و سپاه در آینده برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امیر خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان اینکه سپاه و ارتش جمع یک یک نیروی مسلح بوده و جدا از یکدیگر نیستند، گفت: هر کدام از این دو نیرو ماموریت‌های مختلف واگذار شده را انجام می‌دهند و ما از این موضوع عبور کرده‌ایم که یک فرد عضو سپاه، ارتش و یا عضو جای دیگری است.

وی افزود: سیاست‌های ستاد کل نیروهای مسلح بر همین منوال بوده و فرماندهان ارتش و سپاه نیز بر همین خط حرکت می‌کنند، در واقع، یک اتحاد قوی بین نیروهای مسلح برقرار است و ارتشی و سپاه یک لشکر الهی هستند که زیر پرچم رهبر انقلاب فعالیت‌ می‌کنند. 

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش وحدت نیروهای مسلح را موجب استحکام‌ِ قدرت بازدارندگی دفاعی کشورمان دانست.

امیر نصیرزاده در پاسخ به سوالی درباره طرح‌های عملیاتی مشترک ارتش و سپاه تصریح کرد: این موضوع از گذشته وجود داشته منتها شاید برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی شده، نبوده است.

وی ادامه داد: شاهد بودیم در رزمایش‌های ارتش یا سپاه میهمانانی از طرفین در آن‌ها شرکت می‌کردند ولی برنامه برهمین اساس است که رزمایش‌هایی به طور مشترک با حضور ارتش و سپاه از پایه طرح‌ریزی و تعریف شود. این کار در آینده با مشارکت یگان‌هایی از دو طرف انجام خواهد شد. البته شاهد بودیم در رزمایش مرکب که با حضور ایران، روسیه و چین انجام شد، ترکیب نیروی دریایی ما از ارتش و سپاه بود.

به گزارش فارس، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش پیش از این در دیدار سرلشکر موسوی فرمانده کل سپاه گفته بود؛ «ارتش و سپاه در عرصه‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی با طرح‌های عملیاتی مشترکی که به تصویب ستادها و قرارگاه‌های رده بالاتر رسیده به صورت یک لشکر الهی عمل می‌کنند و در مقابل هرگونه تهدیدی علیه انقلاب اسلامی و آرمان‌های ملت عزیز ایران دست در دست یکدیگر تا پای جان می‌ایستند.»

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.