رئیس مجلس گفت: حکمرانی صحیح زمانی شکل می گیرد که تشخیص علمی با تصمیم سیاسی همراه باشد.

قالیباف: حکمرانی صحیح نتیجۀ همراهیِ تصمیم سیاسی با تشخیص علمی است

محمد باقر قالیباف در نشست جمعی از اساتید جغرافیای دانشگاه تهران و دانشگاه‌های کشور گفت: عمدۀ مشکلات ما زمانی بوده که به تشخیص علمی توجه نکرده‌ایم یا تشخیص علمی داشته‌ایم اما تصمیم سیاسی خود را براساس آن تنظیم نکرده‌ایم. لذا برای حکمرانی باید این دو موضوع را کنار یکدیگر داشته باشیم و بدانیم که برایند تشخیص علمی و تصمیم سیاسی در زمان درست است که ما را موفق می کند.

وی ادامه داد: علم جغرافیا علم کشورداری و حکمرانی است. اگر می‌گوییم می‌خواهیم کشوری مستقل بوده و مولد باشیم. علم جغرافیا در کنار نقشی که به‌عنوان تأثیرات انسان و مکان در بستر زمان دارد، با نگاه سایبرنتیکی و نه نگاه مکانیکی و داینامیکی، چه در حوزۀ فردی، چه محلی، چه منطقه‌ای و چه جهانی می‌تواند در تولید قدرت و ثروت اثرگذار باشد.

رئیس مجلس افزود: افزودن تحلیل علمی به تمام تصمیم‌ها و عملکردهای گذشته یک ضرورت است. عمدۀ مشکلات ما زمانی بوده که به تشخیص علمی توجه نکرده‌ایم و یا تشخیص علمی داشته‌ایم اما تصمیم سیاسی خود را در آن دخیل نکرده‌ایم، لذا برای حکمرانی باید این دو موضوع را کنار یکدیگر داشته باشیم و بدانیم که برایند تشخیص علمی و تصمیم سیاسی در زمان درست است که ما را موفق می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.