مراسم پایانی دومین رویداد ملی استاپ موشن جمعه شب ۱۵ اردیبهشت به همت حوزه هنری کودک و نوجوان با برپایی بازارگاه و ارائه آثار تولیدی برگزار و برگزیدگان این رویداد ملی معرفی شدند.

برگزیدگان دومین رویداد ملی استاپ موشن معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، حوزه هنری کودک و نوجوان دومین رویداد ملی استاپ موشن را از ۱۳ اردیبهشت به دبیری محسن مشرقی آغاز کرد و پس از پشت سر گذاشتن برنامه‌های گوناگون ایده یابی، تکنیک و محتوا به آیین اختتامیه آن رسید.

محسن مشرقی دبیر دومین رویداد ملی استاپ در آیین پایانی این رویداد پیش از اعلام برگزیدگان بخش‌های گوناگون آن گفت: رویدادی که مرحله نهایی آن طی مجموعه برنامه‌هایی سه روزه در  تهران برگزار شد فرصتی برای ما و برای علاقه‌مندان به این رشته بود تا خودسنجی کنیم و استعدادهای تازه و نهفته‌ای را کشف کنیم که می‌توانند آینده دنیای انیمیشن ایران را بسازند.

وی افزود: دومین رویداد ملی استاپ موشن شاهد حضور و شرکت بسیاری از علاقه‌مندان و گروه هایی بود که از سراسر کشور برای خودآزمایی و کسب تجربه تلاش کردند و از آن بهره‌مند شدند.

ظرفیت خوب استعدادهای انیمیشن سازی

برگزیدگان دومین رویداد ملی استاپ موشن معرفی شدند

دبیر دومین رویداد ملی استاپ موشن ادامه داد: ابتدای کار اصلا تصور نمی‌کردیم که ایران با چنین ظرفیت خوبی از علاقه‌مندان و استعدادهای انیمیشن سازی و استاپ موشن برخوردار باشد اما با برپایی رویدادهای استانی شاهد حضور، بروز، ظهور و کشف آنها در جای جای کشور بودیم. بر اساس آمار به دست آمده از شرکت‌کنندگان، هم اکنون در مرحله نهایی رویداد چهل گروه از ۲۹ استان کشور حضور دارند که خود نشان از فراوانی و گستردگی طیف‌های گوناگون علاقه‌مندان به استاپ موشن در سراسر کشور دارد.

شگفتی رویداد

مشرقی افزود: یکی از شگفتی های این رویداد شرکت‌کنندگانی بودند که به طرز عجیبی از سه نقطه شمالی، مرکزی و جنوبی کشور با سنین کم با هم گروه شده بودند. این دوستان که یکی از بندر انزلی، یکی از مبارکه اصفهان و دیگری اهل جزیره کیش بود بدون اینکه حتی یکبار همدیگر را از نزدیک ببینند تیمی را تشکیل دادند که توانست تا مرحله نهایی رویداد بالا بیاید.

دبیر دومین رویداد ملی استاپ موشن ادامه داد. اعضای این گروه دهه نودی از طریق نظرات آثار استاپ موشن در آپارات با یکدیگر آشنا شده بودند و از این طریق تیمی را تشکیل دادند تا بر اساس موضوعات پیشنهادی ما در دومین رویداد ملی استاپ موشن اثری را تولید و در آن شرکت کنند. جالب است که اعضای این گروه برای نخستین بار از نزدیک در ایام سه روزه برپایی مرحله نهایی این رویداد با هم دیدار داشتند و اثری قابل توجه را تولید کردند.

۲۰ گروه در بازارگاه

مشرقی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰ گروه برگزیده مرحله نهایی دومین رویداد ملی استاپ موشن هم اکنون و همزمان با مراسم اختتامیه در بازارگاه رویداد در حال ارائه آثار تولیدی خود به مسئولین مربوطه کشوری و استانی از جمله ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و سازمان های مربوطه در شهرداری هستند افزود: دومین رویداد ملی استاپ موشن را شورایی تخصصی سیاستگذاری می‌کرد و به آن جهت می‌داد که باید از تمامی زحمات آنها طی برپایی رویداد به‌خصوص در روزهای اخیر تقدیر و تشکر کنم. همچنین گروه داوری ما شامل محمد حسین صادقی، سید مجتبی موسوی و محدثه پیرهادی آثار گروه های برگزیده را ارزیابی کردند که باید از آنها نیز بخاطر حضور و زحماتشان تقدیر و تشکر کنم.
وی در پایان با بیان اینکه این رویداد با هدف استعدادیابی و توانمندسازی علاقه‌مندان به انیمیشن سازی در حوزه هنری انقلاب اسلامی برپا شد، گفت. المان دومین رویداد ملی استاپ موشن عروسک نارنجیک است که در مراسم اختتامیه به هر یک از برگزیدگان اهدا می‌شود. این عروسک قرار است تا نمادی از رویداد باشد و هرجا مه دیده می‌شود بیننده را به یاد آن بیندازد.

استاپ موشن یک زندگی در مقیاس کوچک است

برگزیدگان دومین رویداد ملی استاپ موشن معرفی شدند

علی جانباز مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: بنر تبلیغاتی در ورودی محوطه حوزه هنری نصب شده است که روی آن با خوش سلیقه‌گی دوستان ما نوشته شده است:«زندگی مثل استاپ موشن است، تو اگر آبجکت خوبی باشی خداوند انیماتوریشو بلده».
وی افزود: استاپ موشن یعنی زندگی کوچک و در این رویداد هم سعی شد تا هر گروه یک زندگی کوچک را با هم بسازند و تجربه کنند. ما در این رویداد برای ساخت انیمیشن به روایت شرکت کنندگان از زندگی خودشان نیاز داشتیم پس باید با کار خود زندگی و آن را روایت می‌کردند.

جانباز در ادامه گفت: هدف ما از این رویداد صرفا تزریق انیمیشن ساز به جامعه نیست و نخواهد بود بلکه ما می‌خواهیم به شرکت کنندگان رویداد یاد بدهیم تا چگونه با ابزار هنر به خودسازی بپردازند و انسانساز باشند.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم شورای سیاستگذاری رویداد گفت: رویداد ملی استاپ موشن مرهون زحمات حجت‌الله ناظری و بهنام بهادری است که باید از آنها در این فرصت تقدیر ویژه‌ای داشته باشم.

مراسم اختتامیه دومین رویداد ملی استاپ موشن در پایان با حضور حجت الاسلام و المسلمین تجریشی، جان علیپور، لشکری، مدیر امور استان‌های حوزه هنری، حامد علامتی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری و علی جانباز به اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز آنها پرداخت.

معرفی برگزیدگان

جوایز و رتبه‌های اعلام شده دومین رویداد ملی استاپ موشن به شرح زیر است: جایزه بهترین طراحی صحنه به گروه پژوهش از پرند رسید. جایزه بهترین روایت به گروه آذرخش از همدان اهدا شد. جایزه بهترین خلق شخصیت نیز به گروه سما از شهر قدس رسید. جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به گروه کاریزما و شیخ بهایی اهدا شد. همچنین جایزه ویژه هیئت داوران نیز به گروه ققنوس رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.