رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: در بررسی که از پرونده‌های تشکیل شده در این استان به عمل آمده دلیل مراجعه بسیاری از شهروندان به پلیس فتا، گرفتاری در دام تبلیغ‌های اغواکننده است.

آمار بالای کلاهبرداری‌ مجازی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ مرتضی عسگری  با اشاره به لزوم استفاده با بصیرت از فضای مجازی اظهار کرد: در بررسی که از پرونده‌های تشکیل شده در این استان به عمل آمده دلیل مراجعه بسیاری از شهروندان به پلیس فتا، گرفتاری در دام تبلیغ‌های اغواکننده بوده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از این افراد با دیدن قیمت بسیار پایین کالایی در فضای مجازی وسوسه شده و مبالغی را پرداخت کرده اما جنسی دریافت نمی‌کنند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: همه افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند باید قدری بیشتر تأمل کنند و تا زمانی که از اعتبار سایت، پیج و یا کانال مورد نظر اطمینان حاصل نکردند اقدام به خرید نکنند.

عسگری تاکید کرد: شهروندان برای خرید از سایت، سایتی را انتخاب کنند که نماد اعتماد الکترونیک دارد چراکه این سایت‌ها در صورت بروز مشکل به دلیل تعهداتی که دارند سعی می‌کنند جنس را به دست مشتری برسانند.

وی افزود: خرید از صفحات اجتماعی یا از سایت‌های واسط مانند دیوار و شیپور امکان کلاهبرداری بیشتر است و لازم است مردم توجه داشته باشند برای خرید و فروش از این سایت‌ها باید به‌صورت حضوری اقدام کنیم و در ازای فروش کالا پول به‌صورت حضوری دریافت و در صورت خرید نیز جابجایی پول بعد از دریافت کالا انجام شود.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری بیان داشت: پلیس به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان است و در صورت بروز مشکل در این زمینه مردم می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و هم از کمک پلیس برای مشاوره استفاده کنند و هم موارد کلاهبرداری را اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.