۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 870088

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: پرواز مسیر تبریز- یزد و برعکس برقرار شد، مسافران هفته ای ۲ بار از طریق فرودگاه بین المللی تبریز می توانند به یزد تردد کنند.

پرواز تبریز - یزد برقرار شد

به گزارش قدس آنلاین،  رامین آذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرواز مسیر تبریز- یزد پس از وقفه چند ماهه توسط یک شرکت هواپیمایی داخلی از این هفته از سرگرفته می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده، این پروازها روزهای یکشنبه و پنج شنبه هر هفته از فرودگاه تبریز انجام می شود.

وی اظهار کرد: در روزهای مذکور، پرواز رفت ساعت ۲۰:۴۵ از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به سمت یزد و پرواز برگشت نیز از ساعت ۲۳:۳۰ از فرودگاه یزد به مقصد تبریز انجام می شود.

آذری همچنین گفت: در سال گذشته از فرودگاه تبریز ۹ هزار و ۲۶۷ پرواز داخلی و ۲ هزار و ۹۰ پرواز خارجی به مقاصد مختلف کشور و خارج از کشور به صورت رفت و برگشت انجام شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.