۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر: 870218

نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره عکس حوزه در نگارستان اشراق قم برپا شد.

افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره عکس حوزه

آئین افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره عکس حوزه روز گذشته در نگارستان اشراق قم برگزار شد.

در این آئین که با حضور اساتیدی هم‌چون سید عباس میرهاشمی و امیرعلی جوادیان برگزار شد، شاهد نشست تخصصی عکاسی به مثابه ابزار شناخت و بازنمایی جامعه بودیم.

در ابتدای این نشست سیدعباس میرهاشمی یکی از اساتید عکاسی اظهار کرد: تمام هزینه‌های برگزاری یک جشنواره با برگزار کنندگان نیست بلکه بخشی از آن توسط هنرمندان و جامعه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره به نوعی قرارداد جشنواره است، مطرح کرد: در برگزاری جشنواره‌ها باید نکاتی از جمله زمان و مکان مناسب را مدنظر قرار دهیم.

این استاد عکاسی با اشاره به اینکه رشد اجتماعی موجب شده است تا به برخی از واقعیت‌ها و حقایقی برسیم، عنوان کرد: این رشد می‌تواند همواره در طول زندگی انسان ادامه داشته باشد.

وی افزود: برخی افراد در ابتدای ورود به حرفه‌ای، مطالعات و تحقیقات بسیاری در راستای آن انجام می‌دهند ولی پس از مدتی این مطالعات را متوقف می‌کنند که منجر با متوقف شدن رشد آن‌ها می‌شود.

میرهاشمی با بیان اینکه هنرمند باید نسبت به نتیجه و بازخورد آثار خود آگاه باشد، خاطرنشان کرد: اگر این آگاهی وجود داشته باشد، قطعا هنرمند تلاش بیش‌تری برای خلق اثر هنری خود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آموزش یکی از مباحث اساسی امروز است، تصریح کرد: باید عقب‌ماندگی‌ها و آسیب‌ها را بشناسیم و سپس در مسیر رفع این مشکلات گام برداریم.

این استاد عکاسی اضافه کرد: تا زمانی که این ضعف‌ها و آسیب‌ها رفع نشود، شاهد بروز اتفاقات بزرگی در این عرصه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد، یادآور شد: متاسفانه در حوزه بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها، ضعف‌های بسیاری وجود دارد.

میرهاشمی ادامه داد: اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم، قطعا شاهد رشد روز افزون هنرمندان خواهیم بود.

سپس امیرعلی جوادیان یکی از اساتید عکاسی اظهار کرد: هنر از انسان شناسی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: هنرمندان پیش از اینکه برای عکاسی دوربین به دست بگیرند، باید در حوزه انسان شناسی ورود کنند.

این استاد عکاسی با اشاره به اینکه انسان موجود بسیار پیچیده‌ای است، مطرح کرد: مثلث توانمندی هنرمندان شامل قوای عقلانی، احساسی و اشراقی است که باید به آن توجه شود.

گفتنی است، این مجموعه با همکاری انجمن عکاسان اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی قم راه‌اندازی شده است.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.