۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 870658

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۲۴ وقف جدید طی سال گذشته در استان خبر داد.

ثبت ۲۴ وقف جدید در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی اکبر صفری اظهار کرد: ۲۴ وقف جدید با نیات مختلف اعم از عزاداری سید الشهدا (ع)، ساخت و ترمیم مسجد، مسائل دینی و قرآنی، دارو، درمان و کمک به نیازمندان در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان که تعداد وقف‌های جدید سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن تغییری نکرده است، یادآورشد: سال گذشته بیشترین وقف‌ها در شهرستان‌های بجنورد و شیروان ثبت شد. در مجموع ارزش ریالی وقف‌های سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: امید است با مشارکت نیکوکاران این حوزه فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم زیرا هر وقف جدید می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر ایجاد کند.

حجت‌الاسلام صفری با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف در هدایت و جهت‌دهی به نیات واقفان به سمت حل مشکلات روز جامعه، اظهار کرد: فرهنگ وقف، خدمت به مردم و امور مادی و معنوی جامعه بشری است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، وقف را سنتی حسنه و احسان ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: این سنت جاودان در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و دارای آثار فراوانی از جمله تقویت حس نوع‌دوستی و برطرف کردن نیاز جامعه است.

گفتنی است در خراسان شمالی ۵ هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.