بازگشت افشین داوری به فدراسیون دوومیدانی آن هم در فاصله کوتاهی که تا بازی‌های آسیایی باقی مانده و رقابت‌های المپیک در پیش است هم توقعات را از این رشته پرمدال بالا می برد

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با قدس: برای مسابقات آسیایی برنامه جدیدی نداریم

هنجارشکنی برخی بانوان در جریان مسابقات دوومیدانی در شیراز نمونه‌ای از همین حساسیت است.حساسیتی که خیلی زود به استعفای رئیس فدراسیون دوومیدانی انجامید و هاشم صیامی باوجود اینکه خیلی راغب به استعفا نبود، رفت تا جای خودش را به افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی بدهد. بعد از ابلاغ حکم سرپرستی فدراسیون به نام داوری او مجدد به صندلی فدراسیون دوومیدانی رسید. فدراسیونی که بهترین نتیجه کل دورانش را بازی‌های ۲۰۱۲المپیک لندن با مدال نقره احسان حدادی در زمان حضور افشین داوری بدست آورده است. بازگشت افشین داوری به فدراسیون دوومیدانی آن هم در فاصله کوتاهی که تا بازی‌های آسیایی باقی مانده و رقابت‌های المپیک در پیش است هم توقعات را از این رشته پرمدال بالا می برد و هم اینکه کار را برای داوری که سابقه حضوردر فدراسیون های مختلف (اغلب به عنوان سرپرست) را در کارنامه دارد سختتر می‌کند.

* از امروز بار دیگر سکان مدیریت فدراسیون دوومیدانی را بدست خواهید گرفت آیا مورد خاصی هست که مدنظر فدراسیون برای اداره بهتر امور باشد؟

قطعاً برای رسیدن به موفقیت باید برنامه‌ریزی درست و اصولی داشت که خداراشکر ازبابت آشنایی با حوزه دوومیدانی مشکلی نداریم و خیلی راحت می‌توانیم باشرایط کنار بیاییم. اما آنچه که در ابتدا می‌شود به آن استناد کرد این است که برنامه‌ها تقریباً مشخص است و درشروع طبق برنامه‌هایی که زمان آقای صیامی مدنظر بوده پیش خواهیم رفت.

*بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و بعد از آن خیلی زود به المپیک خواهید رسید، برای اینکه رشته پرمدال دوومیدانی از کسب افتخارات عقب نماند، چه باید کرد؟

برای بازی‌های آسیایی و بعد از آن المپیک برنامه‌های بسیار و فضای مناسبی درنظر گرفته شده است و درپی این هستیم شرایط را به‌خصوص برای ورزشکارانی که امید مدال آوری دارند بهتر فراهم کنیم و منابع مورد نیاز را دردسترس آن‌ها قرار دهیم تا بهترین نتایج در بازی‌های آسیایی و المپیک برای دوومیدانی کشورمان بدست آید. گرچه که هماهنگی با هیئت‌های استانی و برنامه‌هایی که برای آن‌ها درنظر گرفته شده است مد نظر فدراسیون است؛ چرا که دو ماه بیشترتا اعلام فهرست ورزشکاران حاضردربازی‌های آسیایی زمان نداریم.

•     برنامه‌تان مشخصاً برای تفتیان و حدادی چیست؟

همان طور که گفته شد حمایت و رصد دوومیدانی‌کاران شانس مدال از اهداف اصلی فدراسیون است وحسن تفتیان و احسان حدادی نیز اینچنین شرایطی خواهند داشت. اما در حال حاضر از شرایط تفتیان اطلاع چندانی ندارم و درمورد حدادی هم باید بگویم الان درکیش حضوردارد و آنجا تمرین می‌کند.

•     باوجود شناختی که از شرایط دوومیدانی در خراسان رضوی و ظرفیت‌های هیئت این استان دارید، پیش‌بینی شما از آینده این رشته در خراسان رضوی چگونه است؟

تعاملات خوبی بین فدراسیون و هیئت دوومیدانی خراسان رضوی وجود دارد که با روی کارآمدن رئیس جدید این هیئت که از دوومیدانی کاران تحصیلکرده نیز هست و با کمک‌های فدراسیون می‌توان به آینده بهتر این رشته در این استان امید داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.