مقامات آمریکایی گزارش دادند، انتظار می‌رود که دولت این کشور امروز (سه‌شنبه) یک بسته کمک نظامی جدیدی را به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار در طولانی مدت به اوکراین اختصاص بدهد.

آمریکا ۱.۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی به نقل از برخی مقامات آگاه به این مساله اعلام کردند که ایالات متحده این بسته نظامی را برای تقویت بیشتر سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین در برابر حملات روسیه اختصاص خواهد داد.

طبق این گزارش، این بسته نظامی شامل سامانه‌های دفاع هوایی "هاوک"، مهمات برای دفاع هوایی و تسلیحات ضد پهپادی خواهد بود. علاوه بر این موارد، آمریکا نسبت به تهیه تصاویر ماهواره‌ای و ارائه انواع مختلف آموزش‌ها هزینه خواهد کرد. تمامی این موارد تحت "ابتکار کمک امنیتی اوکراین" پرداخت خواهد شد؛ اقدامی که به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا این امکان را می‌دهد تا به جای آنکه این تسلیحات را از ذخایر و انبار آمریکا تهیه کند، آن‌ها را از صنعت تسلیحات خریداری کند.

اگر این بسته کمکی رسما اعلام شود، کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ به حدود ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا "پمپاژ" تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها را میان روسیه و اوکراین طولانی‌تر می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.