مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت: باید تا ابتدای مهر حداقل ۲۰۰ کلاس آماده کنیم و اگرنه مجبور به استفاده از کلاسهای کانسکی می شویم و یا مدارس دو شیفت را به سه شیفت برسانیم.

منطقه آموزشی تبادکان مشهد به ۲۰۰ کلاس جدید نیاز دارد

به گزارش قدس خراسان، محمدحسین عبداللهی اظهار کرد: همزمان با هفته بزرگداشت معلم دبیرستان ۱۲کلاس نیره سادات کاظم زاده در شهر مهرگان افتتاح شد؛ هزینه ساخت این مدرسه که درزمینی به مساحت ۴ هزار متر با دو هزار زیر بنا ساخته شده ۲۰ میلیارد تومان شده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان افزود: زمین این مدرسه را مسکن شهر سازی تامین کرد و ۲۰ درصد هزینه ساخت را دولت تامین کرده و ۸۰ درصد هزینه ساخت این مدرسه توسط خانواده پورفخاریان به یاد و نام مادرشان اهدا شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه منطقه آموزش و پرورش تبادکان به عنوان بزرگترین منطقه آموزش پرورش کشور در حاشیه شهر مشهد قرار دارد و بیشتر حاشیه شهر مشهد مربوط به این منطقه است و جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار دانش آموز در این منطقه مشغول به تحصیل هستند و هرساله شاهد سیل مهاجرت به منطقه هستیم‌.

عبداللهی با بیان اینکه ۳۳ درصد از اتباع استان در این منطقه زندگی می‌کنند عنوان کرد: منطقه تبادکان ۱۱ درصد جمعیت دانش آموزی استان را دارد با توجه این جمعیت گسترده و با وجود اینکه کارهای بزرگی در این منطقه شده است در حال حاضر کمترین سرانه فضای آموزشی و ورزشی کشور را دارد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان افزود: متوسط سرانه آموزشی استان ۴.۳ است‌، سرانه آموزشی منطقه ۱.۸ است که با توجه به پیگیری انجام شده و حسن نیت مسئولین از ۵۱ پروژه را در این منطقه در دست احداث داریم، در اسفند با حضور امام جمعه مشهد کلنگ احداث و تجهیز ۱۵۰ کلاس درس با مشارکت بنیاد علوی در حاشیه شهر زده شد که از این تعداد کلاس هشت واحد با ۶۳ کلاس درس به منطقه تبادکان اختصاص یافت و در دست احداث است.

وی اظهار کرد: باید تا ابتدای مهر حداقل۲۰۰کلاس آماده کنیم در غیر این صورت مجبور به استفاده از کلاسهای کانسکی می شویم و یا مدارس دو شیفت را به سه شیفت برسانیم.

عبداللهی با اشاره به روستاهای پراکنده اطراف مشهد بیان کرد: هنوز کلاس درس کانسکی بسیاری داریم و مدارسی که نیاز به دیوار کشی دارند بعضی از مدارس محوطه شان خاکی است و ما دنبال هستیم این مشکلات را حل کنیم و دست خیرین را برای حل این مشکلات به گرمی می فشاریم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان در خصوص دانش آموزان اتباع گفت: اتباع میهمان ما هستند، ۳۳ درصد اتباع در تبادکان تحصیل می‌کنند؛ برخی از مدارس این منطقه بالغ بر۸۰ درصد دانش آموزانشان اتباع هستند، خوشبختانه از طریق نهادهای بین المللی هم کمک هایی جذب شده؛ در حال حاضر دو مدرسه ۱۲ کلاسه و ۲۴کلاس درس با ۲۴ میلیارد اعتبار در دست احداث است و تلاش می‌کنیم تا مهر افتتاح شود.

وی افزود: به علاوه ساخت بعضی از مدارس ما نیازمند تجهیزات و بهسازی است که خیرین می توانند در این زمینه کمک زیادی انجام دهند برخی از مدارس هم توسط این خیرین تجهیز شده است حتی بعضی از مدارس تا صددرصد تجهیز اند مثلا مدرسه امام صادق که هزار و ۶۰۰ دانش آموز دارد و همه تجهیزات لازم این مدرسه تامین شده است البته باز هم اندازه نیازمان نیست در حال حاضر ما ۵۰مدرسه داریم که تنها هشت مدرسه تجهیزاتش تامین شده است.

عبداللهی بیان کرد: یکی از مشکلات همیشگی آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است و در دو سال گذشته واقعا با کمبود نیروی انسانی در منطقه تبادکان مواجه بودیم که با حسن عنایت اداره کل در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ آموزگار استخدام شدند و تلاش می‌کنیم مهر ۱۴۰۲ کمبود معلم نداشته باشیم تقاضای ما از اداره کل با توجه به گستردگی و نیاز منطقه تبادکان سهمیه ۸۰ درصد نیروهای جدیدالاستخدام در مشهد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.