۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 871118

اداره‌کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز اجرای غربالگری دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در اردیبهشت و خردادماه خبر داد.

آغاز غربالگری دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی

در این اطلاعیه خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها آمده است که «به منظور اجرای غربالگری دانش‌آموزان در مقاطع سه‌گانه تحصیلی و شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره، جدول زمانبندی اجرای غربالگری در سامانه نماد ارسال می‌شود. پس از اجرای آزمون‌های غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات تخصصی راهنمایی و مشاوره، در فصل تابستان خدمات تخصصیِ حمایتی – درمانی در مراکز مشاوره آموزش و پرورش به آنان ارائه خواهد شد. ضمنا بستر اجرای غربالگری my.medu.ir (سامانه نماد) است.»

در همین راستا، باقرزاده، معاون پرورشی و وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفته است: نظام مراقب اجتماعی دانش آموزان (نماد) با غربالگری دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به‌صورت سامانه‌ای آغاز شد. در مرحله نخست، پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان غربال می‌شوند. غربالگری در پایه‌های سوم و ششم ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول، دهم و یازدهم متوسطه دوم با استفاده از آزمون‌های غربالگری و سلامت روان انجام خواهد شد. 

به گفته وی پس از شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به آنان در مراکز مشاوره آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. امروزه با توجه به هجوم آسیب‌های اجتماعی، شناسایی به‌موقع کودکان ونوجوانانی که نیازمند کمک هستند، بسیار دارای اهمیت است. از این رو کمک به اجرای مطلوب فرایند غربالگری و همکاری تمامی حوزه‌های وزارت آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف مهم این کار، ضرورتی غیر قابل انکار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.