ساعاتی پس از بازداشت «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان، شهرهای مختلف این کشور شاهد اعتراضات حامیان وی بود.

خشونت‌ها پاکستان را فراگرفت/یورش معترضان به مقر ارتش

به گزارش قدس آنلاین، درپی بازداشت نخست وزیر سابق این کشور به اتهام فسادمالی که امروز توسط ماموران دیوان ملی محاسبات در دادگاه عالی اسلام‌آباد صورت گرفت، حامیان عمران‌خان و فعالان سیاسی حزب تحریک انصاف در اعتراض به این اقدام، در بسیاری از شهرهای پاکستان به ویژه راولپندی جایی که مقر فرماندهی ارتش قرار دارد، دست به تظاهرات زدند.

در شبکه‌های اجتماعی متعلق به حزب تحریک انصاف تصاویری از حمله معترضان به اقامتگاه فرمانده‌های نظامی در شهرهای پیشاور و لاهور منتشر شده است.

شبکه‌های اجتماعی در پاکستان مدعی درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی در شهرهای پیشاور، لاهور، کویته، کراچی و راولپندی شده و تصاویری نیز درخصوص به آتش کشیده شدن برخی از ساختمان‌های دولتی و نظامی در شهر پیشاور و فیصل آباد از سوی معترضان منتشر شده است.

رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان با محکومیت بازداشت عمران‌خان، دولت این کشور را به تحریک افکار عمومی و اتخاذ اقدامات غیرقانونی برای سرکوب مخالفان سیاسی متهم می‌کنند.

پایگاه اطلاع رسانی حزب تحریک انصاف پاکستان مدعی شد که دو نفر از فعالان سیاسی این حزب در شهر کویته به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

حزب تحریک انصاف پیام ویدیویی از نخست وزیر سابق پاکستان طی که چند روز قبل از بازداشت وی ضبط شده بود را منتشر کرد که طی آن عمران‌خان از احتمال قوی برای بازداشت خود خبر داد و خطاب به حامیانش افزود که دیگر چیزی به نام حقوق بشر، قانون اساسی و دموکراسی در پاکستان وجود ندارد.

وزیر کشور پاکستان با تاکید بر قانونی بودن بازداشت عمران‌خان، اتهام وی و سایر رهبران حزب تحریک انصاف مبنی بر انتقام سیاسی دولت فعلی از مخالفان سیاسی را بی‌اساس دانست و هشدار داد که حزب عمران‌خان اجازه نقض قوانین و تحریک احساسات مردم را ندارد.

«اعظم نذیر» وزیر دادگستری پاکستان خواستار خویشتنداری مخالفان سیاسی شد و هشدار داد که دولت، اجازه نقض قوانین و سلب امنیت مردم توسط معترضان و اغتشاشگران را نمی‌دهد.

«شاه محمود قریشی» نائب رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان طی کنفرانس خبری در کراچی اعلام کرد که حزب عمران‌خان هیچ تنش یا اختلافی با ارتش و نهادهای امنیتی ندارد با این حال بیم آن می‌رود که دیگر مسوولان ارشد حزب تحریک انصاف نیز بازداشت شوند.

پایگاه خبری «جیو نیوز» پاکستان گزارش داد که تدابیر امنیتی شدید در شهرهای مختلف به ویژه لاهور، اسلام‌آباد، پیشاور، راولپندی و ایالت بلوچستان اعمال شده و مسوولان انتظامی هرگونه تجمع، تظاهرات و یا برگزاری گردهمایی‌های سیاسی را ممنوع اعلام کرده‌اند.

خشونت‌ها پاکستان را فراگرفت/یورش معترضان به مقر ارتش+فیلم

«عمران‌خان» نخست وزیر سابق پاکستان در ارتباط با پرونده اتهام فساد مالی عصر امروز در اسلام‌آباد بازداشت شد. این درحالی است که رئیس دادگاه عالی اسلام‌آباد بازداشت رهبر مخالفان را اقدامی اشتباه دانست و دستور داد تا فرمانده پلیس پایتخت هر چه سریعتر در دادگاه حاضر و توضیحات لازم را ارائه دهد در غیر این صورت دادگاه، نخست وزیر پاکستان را احضار خواهد کرد.

بازداشت عمران‌خان همزمان با تداوم نا آرامی‌های سیاسی در پاکستان درحالی انجام می‌شود که روز گذشته سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای ضمن رد هرگونه دخالت نهادهای نظامی و امنیتی جدال میان دولت و اپوزیسیون، نسبت به اتهامات نخست وزیر سابق پاکستان هشدار جدی داد.

عمران‌خان ۷۱ ساله رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان سال گذشته در جریان یک تجمع سیاسی هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و از آن پس تحت تدابیر شدید امنیتی سفر می‌کند.

نخست وزیر سابق پاکستان که اواخر فروردین سال گذشته با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان پاکستان در نیمه راه مجبور به کناره گیری از قدرت شد، شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی را به بی‌کفایتی در مدیریت کشور و تخریب اقتصاد متهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.