۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 871299

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا اواسط هفته آینده، پیش‌بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت صاف تا نیمه ابری و ابری، همراه با بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش دما همراه باشد.

هوای سرد؛ مهمان موقت مازندران

به گزارش قدس آنلاین، هواشناسی پیش بینی کرد که آسمان مازندران درروز جاری صاف تا نیمه ابری کاهش باوزش باد و شب با افزایش ابر و بویژه در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار پراکنده باران همراه باشد.

طبق این پیش بینی، در روز چهارشنبه آسمان استان نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده باران و وزش باد و کاهش دما همراه خواهد بود بگونه ای که طبق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، فردا چهارشنبه با چند درجه کاهش بین ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانیگن دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز از ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، فردا چهارشنبه بین ۲۹ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود ضمن اینکه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز میانگین دمای هوا از ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

طبق پیش بینی هواشناسی از شامگاه پنجشنبه و روز جمعه علاوه بر باران، دمای هوای استان نیز دوباره روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی در روز پنجشنبه از ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر، با چند درجه کاهش در روز جمعه بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود. میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۲۰ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز پنجشنبه با چند درجه کاهش در روز جمعه به ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای شاهد کاهش دما خواهند بود بگونه ای که میانگین دمای هوای این مناطق نیز از ۱۹ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز پنجشنبه، با چند درجه کاهش در روز جمعه به ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری در ارتفاعات همراه با کاهش دما و از بعدازظهر با افزایش ابر بویژه در غرب و ارتفاعات با بارش پراکنده باران و وزش باد، روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز پنجشنبه را نیز
صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و از شب با افزایش ابر و وزش باد در غرب استان با رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز جمعه در مناطق ساحلی تا دامنه ها نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی صاف تا نیمه ابری و در روز شنبه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و از شب بتدریج ابری از سمت غرب استان با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران از روز یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما به تناوب با بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که پل سفید با ثبت دمای ۳۴.۳ و شیاده بندپی بابل با ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز در ۲۴ ساعت آینده مواج پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.