۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 871475

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارشناسان کارگروه مبارزه با مداخله‌گران سلامت از ابتدای سال تا کنون ۱۰ مرکز غیر مجاز مداخله گر سلامت در مشهد را شناسایی و پلمب کردند.

۱۰ مرکز مداخله گر سلامت در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس خراسان، کاظم غفاریان اظهار کرد: هفت مورد از این مراکز غیرمجاز طی هفته اخیر شناسایی و مهر و موم شد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این مراکز غیرمجاز در حوزه پوست و مو فعالیت داشتند که در قالب کارگروه مبارزه با مداخله‌گران سلامت و در راستای حفظ سلامت شهروندان این مراکز مهر و موم و پرونده آنها به مراجع قانونی ارسال شد.

وی گفت: یکی از این مراکز که در ظاهر فروشگاه لباس بود متاسفانه به فعالیت زیبایی به صورت غیرمجاز می‌پرداخت و تزریق ژل و بوتاکس و لیزر انجام می‌داد.

غفاریان افزود: در یکی دیگر از این مراکز متاسفانه پروانه مطب پزشک به اجاره داده شده بود و بدون حضور پزشک خدمات تخصصی پوست و لیزر ارائه می شد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که کارگروه مبارزه با مداخله‌گران سلامت سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت خود را آغاز کرده است ادامه داد: از آغاز فعالیت این کارگروه تا کنون در پی بازدیدهای به عمل آمده از مراکز مداخله‌گر سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه بیش از ۱۷۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و مهر و موم شد که ۶۴ درصد از این مراکز معادل ۱۰۹ مرکز در حوزه زیبایی(پوست و مو) فعالیت داشتند.

وی گفت: افراد فاقد مجوز و غیردرمانی در این مراکز متخلف فعالیت‌های مربوط به اعمال زیبایی و درمانی مانند تزریق ژل، بوتاکس، کاشت مو، لیزر، لیفت صورت و هایفو (جوان سازی پوست) را ارائه می‌دادند.

غفاریان با بیان این که بقیه این مراکز مداخله گر پزشکی در حوزه دندانپزشکی و طب سنتی فعالیت داشتند افزود: کارشناسان نظارت بر درمان این دانشگاه با دستور قضایی و با همکاری اداره اماکن این مراکز را شناسایی و مهر و موم کردند و تمامی متخلفان برای پیگیری پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه جامع نظارت برای پیگیری ثبت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.