۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 871480

طبق بررسی‌ها تجارت ویتنام به شدت کاهش می‌یابد زیرا اقتصاد با رکود مواجه می‌شود.

ردپای رکود اقتصادی در تجارت ویتنام

به گزارش قدس آنلاین، داده‌های گمرکی ویتنام در روز سه‌شنبه(۹ مه) نشان داد که صادرات و واردات ویتنام در چهار ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش زیادی داشته است و این موضوع بر هدف رشد ویتنام تأثیر می‌گذارد زیرا با تقاضای ضعیف جهانی مواجه است.

وزارت گمرک این کشور در گزارشی اعلام کرد که صادرات در چهار ماه اول نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته و به ۱۰۷.۱ میلیارد دلار رسیده است.

این کشور در تلاش است تا پس از اینکه رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول از ۵.۹ درصد در سه ماهه چهارم سال گذشته به ۳.۳ درصد کاهش یافت، از کاهش رشد ناشی از تقاضای ضعیف در بازارهای کلیدی خود اجتناب کند. این کشور برای سال جاری، رشد تولید ناخالص داخلی ۶.۵ درصدی را در نظرگرفته است که از ۸.۰۲ درصد سال گذشته کمتر است.

بر اساس گزارش گمرک، محموله‌های گوشی های هوشمند، بزرگ‌ترین درآمد صادرات ویتنام، ۱۸.۱ درصد در این دوره کاهش یافت و به ۱۷.۳ میلیارد دلار رسید. همچنین، واردات در دوره ژانویه تا آوریل ۱۷.۷ درصد کاهش یافت و به ۹۹.۶ میلیارد دلار رسید که منجر به مازاد تجاری ۷.۵ میلیارد دلاری شد.

کاهش شدید واردات می‌تواند نشان دهنده کندی بیشتر در تولید صنعتی باشد زیرا کسب‌وکارها خرید مواد خام و تجهیزات خود را کاهش می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، ویتنام با جمعیت ۱۰۰ میلیون نفری نیز در نظر دارد برای جبران کاهش صادرات، مالیات بر ارزش افزوده کالاها و خدمات خود را از ۱۰ درصد به هشت درصد کاهش دهد تا مصرف را افزایش دهد.

بر اساس گزارش اداره گمرک، صادرات در ماه آوریل ۶.۲ درصد از مارس به ۲۷.۸۶ میلیارد دلار کاهش یافت، در حالی که واردات ۱۱ درصد کاهش یافت و به ۲۵.۲۱ میلیارد دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.