استاندار اوش کشور قرقیزستان به همراه هیاتی تجاری و با هدف توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه بین‌الملل، از پارک علم و فناوری خراسان رضوی دیدن کرد.

بازدید استاندار اوش قرقیزستان از پارک علم و فناوری خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، ضیاءالدین جمال الدین اف، استاندار اوش با ابراز خرسندی از حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: امروز با چشمان خود، دیدیم که پارک علم و فناوری خراسان رضوی چگونه به سمت تکنولوژی و فناوری پیش‌ می‌رود.

استاندار اوش کشور قرقیزستان افزود: عملکرد پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مدت فعالیت ۲۰ ساله خود که توانسته بیش از ۴۶۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف را پذیرش کند، بسیار قابل تحسین است و امیدوار هستیم با امضا تفاهم نامه بتوانیم از ظرفیت همکاری میان دو کشور بهره کامل ببریم.

مسعود میرزایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز بیان کرد: این پارک در تلاش است تا در مسیر ارتقا فناوری و نوآوری پیشرو باشد و بر همین اساس و با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر صادرات علم به کشورهای همسایه و جهان، تمرکز اصلی خود را در برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و مبادلات فناوری قرار داده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: تفاوت چشمگیر پارک علم و فناوری خراسان رضوی با شهرک‌های صنعتی، نوع فعالیت آن در راستای ارتقای علم بر پایه تکنولوژی های دست نیافته است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در حوزه های مختلف افزود: پارک خراسان رضوی دارای هفت پردیس فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع‌غذایی، صنایع معدنی، دارویی و انرژی است که آمادگی همکاری و توسعه فناوری با کشور قرقیزستان را دارد.

هادی حقیقی، مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی مرکز مبادله صنعت است و می‌تواند با وجود این مجموعه در مسیر ارتقا ظرفیت تبادلات علمی با کشور قرقیزستان گام بردارد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی افزود: استان خراسان رضوی در نظر دارد صادرات میان دو کشور را معطوف به کالا نداسته و از مسیر فناوری و مهندسی، حوزه صادرات علم و خدمات را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.