نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یک دستگاه گریدر، جهت روکش آسفالت به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و ۵۰ میلیارد تومان نیز اختصاص به پل‌ها و یک‌هزار تن قیر به احداث راهدارخانه چم گرداب داده خواهد شد.

اختصاص ۷۰ میلیاردتومان به حوزه راه پلدختر

به گزارش قدس انلاین، علی نیکزاد روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مسایل و مشکلات پروژه‌های عمرانی شهرستان پل‌دختر در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در این سفر با حضور معاون وزارت صمت موضوع آب کارخانه آهک هیدراته پل‌دختر مقرر شد از طریق شرکت آب منطقه‌ای با اختیاراتی که دارد تعیین تکلیف شود و علاوه بر صدور مجوز حفر چاه برای این شرکت، اختیار برداشت آب از رودخانه را داشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با قول مساعد اداره کل صمت لرستان در زمینه حل و فصل مسائل مربوط به معدن کارخانه آهک هیدراته پل‌دختر، ظرف یک هفته، فاز نخست این کارخانه راه‌اندازی می‌شود و زمان‌بندی فازهای دوم و سوم توسط هیات رییسه مجلس در جلسه یک ماه بعد پیگیری خواهد شد.

وی افزود: سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان نماینده تام‌الاختیار در این سفر می‌تواند به پروژه‌های شهرستان پل‌دختر، با توجه حدود ۸۰ درصد اعتبارات کشور در زمینه تملک دارایی و سرمایه‌ای که در اختیار وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها است، کمک کند.

نیکزاد یادآور شد: با توجه به این موضوع در این سفر مقرر شد با در اختیار قرار دادن یک دستگاه گریدر، جهت روکش آسفالت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، ۵۰ میلیارد تومان اختصاص به پل‌ها و یک‌هزار تن قیر به احداث راهدارخانه چم گرداب و در صورت اهدا زمین به راهدارخانه معمولان نیز همین مقدار قیر اختصاص یابد. 

وی افزود: مجوز اختصاص شن و ماسه برای پروژه‌های عمرانی پل‌دختر صادر می‌شود و روکش آسفالت ۵ کیلومتر راه‌های روستایی در این شهرستان از دیگر تصمیم‌های حوزه راهداری در جلسه مربوط به سفر امروز به منطقه است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به خدمات سفر خود به پل‌دختر در حوزه شرکت ساخت و زیر بناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: فعالیت اجرایی محور پل‌دختر _خرم‌آباد با اختصاص اعتبار از تهاتر قیر ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: با حضور مسوول مربوطه بنا شده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۱۵۰ تن قیر به شهرداری پل‌دختر و ۱۰۰ تن قیر به شهرداری‌های معمولان و سراب حمام واگذار کند و مساعدت مالی برای هریک از این شهرداری‌ها اختصاص دهد.

نیکزاد با بیان اینکه ۲ دستگاه ون در اختیار شهرداری معمولان قرار می‌گیرد، یادآورشد: مشکل آب آشامیدنی بیش از ۲۹ روستای پل‌دختر تا دهه فجر به شرط رفع معارض توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به شهرستان پل‌دختر اختصاص داده که پنج میلیارد تومان آن برای پل‌دختر و پنج میلیارد تومان برای بخش معمولان است که محل هزینه آن را کاظمی نماینده مردم در مجلس و مسوولان شهرستان تعیین می‌کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرستان پل‌دختر لازمه پیشرفت و توسعه است، بنابراین کسانی که اهلیت و منابع مالی برای سرمایه‌گذاری دارند در جهت کاهش بیکاری، رشد تولید و کاهش تورم باید حمایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت پترو پالایش خورشید زاگرس توان تبدیل ۲۴۰ هزار تن تبدیل وکیوم به قیر را دارد، بنابراین وزارت نفت، نفت و وکیوم با قیمت نازل به این شرکت واگذار کرده که بنا است به صورت حواله قیر در اختیار دستگاه‌های هفت‌گانه شهرداری‌ها، راهداری، نوسازی مدارس، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی قرار دهد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت کشور در این زمینه کمک می‌کنند.

نیکزاد یادآورشد: تامین منابع ادامه پروژه دیواره ساحلی شهر پل‌دختر از سوی بنیاد مسکن، دیواره ساحلی معمولان و دایک حفاظتی گلزار شهدای این شهر که در مسیر رودخانه و در تهدید سیل قرار دارد، قرار شد، ظرف یک ماه از طریق ستاد حوادث غیر متقربه پیگیری شود و در صورت نیاز، مجلس تامین منابع مالی برای این پروژه‌ها را از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌کند.

وی افزود: هشت نماینده تام‌الاختیار دولت با حضور در این سفر مطالبات مربوطه را پیگیری می‌کنند و در جلسه یک ماه آینده مجلس مورد بررسی و تصمیم نهایی قرار می‌گیرند و انتظار می‌رود رسانه‌ها و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، آن را پیگیری و نتایج این سفر را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قصد دخالت در امور اجرایی را ندارد و هدف از این سفر گره‌گشایی از مشکلات شهرستان به ویژه آسیب‌های مربوط به سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ با به کارگیری و استفاده از اختیارات تام‌الاختیار بعضی دستگاه‌ها است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.