در ادامه ناآرامی‌ها در پاکستان، منابع خبری از آتش زدن یکی از اقامتگاهای نخست وزیر این کشور و کشته و مجروح شدن چند نفر در جریان درگیری‌های سراسری خبر دادند.

آتش زدن اقامتگاه شخصی نخست وزیر پاکستان توسط حامیان عمران خان

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه موج ناآرامی‌ها در پاکستان، منابع خبری روز چهارشنبه از آتش زدن یکی از اقامتگاهای نخست وزیر این کشور خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، هواداران «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان اقامتگاه «شهباز شریف» نخست وزیر کنونی این کشور را آتش زدند.

در واکنشی نادر، نیروهای مسلح  پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد که  روز دستگیری عمران خان، رئیس حزب «تحریک انصاف» پاکستان به عنوان «فصل تاریک» در تاریخ  این کشور ثبت خواهد شد.

وبگاه «ژئو تی وی» نوشت، ارتش پاکستان اعلام کرده که پس از دستگیری عمران خان، حملات سازمان‌دهی‌شده به تاسیسات ارتش صورت گرفت و شعارهای ضد ارتش سر داده شد.

آتش زدن اقامتگاه شخصی نخست وزیر پاکستان توسط حامیان عمران خان

این گزارش حاکیست، حزب عمران خان نیز در توییتی نوشت: «مردم پاکستان، نوبت شما فرارسیده است. عمران‌ خان همیشه از شما حمایت کرده  و اینک زمان آن فرار رسیده که از او دفاع کنید.»

به گزارش منابع خبری، شماری از هواداران عمران خان  روز سه شنبه ساختمان رادیوی دولتی پاکستان را آتش زدند. منابع رسانه‌ای از حمله هواداران عمران خان به یک پایگاه نیروی هوایی این کشور در شهرک «میانوالی» خبر دادند. گفته می شود که چند تن از مقامات ارشد ارتش پاکستان در بحبوحه اعتراضات گسترده به پناهگاه ها رفته‌اند.

آتش زدن اقامتگاه شخصی نخست وزیر پاکستان توسط حامیان عمران خان

عمران خان برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از «توطئه غرب» خوانده است. وبگاه «اینتل ریپابلیک» در این خصوص گزارش کرد، عمران خان که به اتهام فساد بازداشت شده  می‌گوید که بازداشت وی با انگیزه‌های سیاسی رخ داده است و در حالی امروز در جلسه دادگاه حاضر شد که شعله‌های آتش و هرج و مرج با تظاهرات هزاران نفری حامیان وی، سراسر پاکستان را در برگرفته است.

در پی درگیری‌ میان هواداران «عمران خان» نخست‌وزیر پیشین پاکستان  و نیروهای پلیس که از روز گذشته در سراسر شهرهای پاکستان رخ داده است تاکنون دست‌کم چهار نفر کشته و بیش از هزار نفر دیگر نیز در اعتراضات سراسر در این کشور بازداشت شدند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.