حجت‌الاسلام حسین درودی گفت: در نامه‌ای که امام علی(ع) خطاب به امام مجتبی(ع) نوشتند، راه‌کارهای سالم زیستن و سلامت زندگی کردن در جامعه را آموزش داده‌اند که بر همگان لازم است از این سبک تربیتی الگوگیری کنند.

راه‌کارهای سالم زیستن و سلامت زندگی کردن در جامعه

حسین درودی محقق و پژوهشگر عرصه تعلیم وتربیت اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی؛ محقق و پژوهشگر عرصه تعلیم و تربیت اسلامی، روز گذشته در جمع اولیای دانش‌آموزان مدرسه هجرت وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه به آسیب شناسی خانواده و نقد سبک زندگی غربی پرداخت و افزود: سبک زندگی اسلامی از اولویت‌ها، ضرورت‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که از مردم، مسئولان و مدیران مطالبه کرده و حتی تبیین این موضوعات را در دیدارهای متعدد با آحاد جامعه تاکید کرده است.

مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: سبک زندگی اسلامی در ۴ حوزه دین، اقتصاد، اخلاق و سیاست از مفاد مهم بیانیه گام دوم انقلاب می‌باشد که چشم امید رهبری در به اجرا درآوردن این موارد چهارگانه به جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها است.

درودی با استناد به قرآن کریم افزود: در کلام وحی شاهد بیان سبک زندگی ۲۵ پیامبر(ص) هستیم که هر کدام از آنان در مواردی زندگی توحیدی را متناسب زمان خود برای مخاطبان معرفی می‌کنند. همانند مشارکت و همراهی همسر حضرت ابراهیم(ع) و فرزند صالح ایشان که منجر به ساختن کعبه شد و در نمونه عدم مشارکت می‌توان به زندگی حضرت نوح(ع)، همسر و فرزندش اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامه ۳۱ حضرت امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: در این نامه که حضرت خطاب به امام مجتبی(ع) نوشتند، راه‌کارهای سالم زیستن و سلامت زندگی کردن در جامعه را آموزش داده‌اند که بر همگان لازم است از این سبک تربیتی الگوگیری کنند.

وی ادامه داد: نامه امام علی(ع) به فرزندش، امام حسن(ع)، دریایی از معارف و آموزه‌های دینی و اخلاقی است. این نامه در حقیقت منشوری از بهترین دستور العمل‌های اعتقادی و اخلاقی است، برای تمام کسانی که دل در گرو اخلاق و معنویات دارند. امام علی(ع) در این نامه، علاوه بر بیان توحید، عظمت پروردگار، صفات الهی، هدف آفرینش، معاد و...، مهم‌ترین نیازهای زندگی مادی و معنوی انسان را مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام درودی در ادامه به ارتباط مؤثر میان زن و مرد بر اساس الگوگیری از سیره ائمه هدی تأکید کرد و گفت: فاصله گرفتن از دستورات انسان ساز اهل‌بیت(ع) موجب می‌گردد مسیر زندگی از جاده عشق، گذشت، ایثار، محبت، وفا و جامعه تمدن ساز فاصله گرفته و انسان را از برکات عالم ملکوت محروم کند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.