مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی وزش باد نسبتا شدید، گفت: گردوغبار شهرهای مرزی استان کرمانشاه را در بر می گیرد.

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، فیروز دولتشاهی  اظهار کرد: موجی ناپایدار از امروز تا دوشنبه جو استان کرمانشاه را تحت تأثیر قرار خواهد داد و در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید، گردوخاک محلی و نفوذ غبار بخصوص در نیمه غربی می‌شود.

وی افزود: به تناوب طی ساعاتی از اواسط وقت امروز تا ظهر دوشنبه کل استان کرمانشاه و عمدتاً نیمه غربی و نواحی مرزی شامل شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و ثلاث باباجانی وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک را فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: احتمال شکستن شاخه درختان و وقوع خسارت به ویژه به سازه‌های بلند و موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاع، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال لغو پروازها از مخاطرات احتمالی است.

دولتشاهی بیان کرد: استحکام و ترمیم سازه‌های موقت، پوشش گلخانه‌ها، اجتناب از تردد و توقف در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای شهری، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز بویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تأسیسات حساس به گردو خاک از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

وی ادامه داد: همچنین دمای هوا که امروز تغییرات چندانی نخواهد داشت در روزهای یکشنبه و دوشنبه به طور نسبی کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.