رییس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه ۲۸۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در سراسر کشور در دست اجرا است، گفت: تلاطم‌های نرخ مصالح ساختمانی و دستمزدها از مهمترین مشکلات اجرای پروژه‌های ساخت مسکن در کشور است.

بنیاد مسکن ۲۸۰ هزار مسکن در حال ساخت دارد

به گزارش قدس آنلاین، اکبر نیکزاد  با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در قانون جهش تولید مسکن، سالانه باید ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور ساخته شود که خوشبختانه این کار با روند بسیار خوبی در روستاهای کشور در حال انجام است.

وی افزود: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان سراسر کشور در حال پرداخت است و این موضوع به شتاب بخشی طرح‌های ساخت مسکن در روستاها کمک شایانی کرده است.

تا پایان ۱۴۱۰ هیچ مسکن روستایی غیرمقاوم نخواهیم داشت

رییس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه براساس هدفگذاری‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۱۰ نباید هیچ واحد روستایی غیر مقاوم در روستاهای کشور وجود داشته باشد، گفت: همه تلاش ما این است تا این مهم محقق شود و تا پایان سال ۱۴۱۰ هیچ واحد روستایی غیر مقاوم نخواهیم داشت.

نیکزاد در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها توسط بنیاد مسکن عنوان کرد: براساس تاکیدات رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، بنیاد مسکن به ساخت واحدهای طرح نهضت ملی در شهرها نیز ورود کرده است و علاوه بر مسکن روستایی، ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور در حال ساخت داریم.

مهمترین مشکلات در اجرای پروژه‌ها

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد در بافت فرسوده شهر تهران توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است. همچنین ۲۰ هزار و ۶۰۰ واحد در بافت فرسوده شهرهای زابل، زاهدان، چابهار، مسجدسلیمان و مشهد مقدس از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است.

رییس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه بنیاد مسکن جمعا ۲۸۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در سراسر کشور در دست اجرا دارد، گفت: تلاطم‌های نرخ مصالح ساختمانی و همچنین دستمزدها از مهمترین مشکلاتی هستند که باعث بروز مشکلاتی برای مردم و همچنین اجرای پروژه‌های ساخت مسکن می‌شود.

توان ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور وجود دارد

نیکزاد با بیان اینکه توان ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور وجود دارد، عنوان کرد: همه تلاش ما این است که علی رغم وجود این مشکلات، اجازه ندهیم پروژه‌ها با دست‌انداز مواجه شوند و مردم هرچه سریعتر صاحبخانه شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.