نخست وزیر سابق پاکستان با انتقاد از قوه قضاییه این کشور گفت که ناآرامی‌های اخیر کار هواداران او نبوده است.

انتقاد تند «عمران خان» از دستگاه قضایی پاکستان

به گزارش قدس آنلاین، نخست وزیر سابق پاکستان روز شنبه قوه قضاییه این کشور را از عوامل ضعف دموکراسی در پاکستان خواند.

 «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان، یک روز پس از آزادی با قید وثیقه گفت که دموکراسی پاکستان با یک رشته نخ به قوه قضاییه آویزان شده است.

دادگاه عالی پاکستان برای عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور، وثیقه دو هفته‌ای تعیین و با صدور یک فرمان، دستگیری او در این زمان را ممنوع کرد.

عمران خان گفت: «دموکراسی ما به یک نخ به قوه قضاییه آویزان شده است. این قوه قضاییه است که جلوی دموکراسی را گرفته است. زمان آن فرا رسیده که ملت علیه قوه قضائیه بایستند. من ۱۴۵ پرونده علیه خود دارم.»

عمران خان درباره تظاهرات گسترده‌ای که پس از دستگیری او در  پاکستان را فرا گرفت، گفت: «منظور من کسانی است که با آرامش بیرون آمدند. کسانی که با من هستند، در ۲۷ سال گذشته همیشه با آرامش بیرون آمده‌اند.»

عمران خان که از بازیکنان مشهور کریکت در پاکستان بود و سپس سیاستمدار شد، گفت که بیش از ۳۵۰۰ عضو حزب «تحریک انصاف پاکستان»  تاکنون دستگیر شده و پشت میله‌های زندان هستند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: «افراد مشکوکی مردم را برای حمله تحریک می‌کردند. همین افراد کسانی بودند که در خارج از مجتمع قضایی اسلام آباد اقدام به ترور من کردند. آنها مردم ما نبودند. رفتاری که آنها با زنان داشتند، قبلاً دیده نشده بود.»

موافقت با صدور قرار وثیقه بعد از ان صورت گرفت که روز سه شنبه بعد از بازداشت عمران خان، اعتراضات و درگیری‌های شدید در شهرهای مختلف پاکستان صورت گرفت که به کشته شدن حداقل هشت نفر و بازداشت حدود دو هزار نفر انجامید. دادگاه عالی پاکستان روز گذشته بازداشت عمران خان را غیرقانونی خواند.

 همزمان با تنش‌های سیاسی در پاکستان، ارتش این کشور از زدو خورد خونین با شماری تروریست در بلوچستان این کشور خبر داد. در  این درگیری که جمعه شب در یک منطقه نظامی  رخ داد ۶ تروریست و ۷ نظامی پاکستانی کشته شدند. بلوچستان بزرگ‌ترین ایالت پاکستان و مرکز این ایالت، شهر «کویته» است.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.