دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان گفت: ۸۰۰ عنوان برنامه در دهه کرامت با همکاری موسسه زیر سایه خورشید و با حضور ۴۵ تا ۵۰ خادم رضوی در خوزستان برگزار می‌شود.

برگزاری ۸۰۰ عنوان برنامه به‌مناسبت دهه کرامت در خوزستان

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام قاسم سمیری  با اشاره به این که در دهه کرامت برنامه های متنوعی با مشارکت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان خوزستان  برگزار می شود افزود: در این زمینه نیز کارگروه هایی برای برنامه ریزی با رویکرد مردمی به مناسبت دهه کرامت در خوزستان تشکیل شد.

وی افزود: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری استان به مناسبت دهه کرامت، هشت شب شعر رضوی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر شرکت کننده در هشت شهرستان خوزستان را برنامه ریزی کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به محوریت حجاب و عفاف در همایش دختران آفتاب به مناسبت دهه کرامت گفت: این همایش به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تحت عنوان "حضرت معصومه بهترین دختر دنیا " در هشت شهر خوزستان برگزار می شود؛ همچنین نمایشگاه حجاب و عفاف نیز از جمله برنامه های جنبی این همایش است.

وی ادامه داد: برنامه های دهه کرامت در شهرهای کارون، شوشتر، دزفول، بندرماهشهر، باغملک، بندرامام خمینی (ره)، شوش، هویزه، شادگان و باوی برگزار می شود.

سمیری با اشاره به این که کاروان خدام رضوی نیز از اولین روز دهه کرامت وارد خوزستان می شوند گفت: حضور در اماکن متبرکه، دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر، عیادت بیماران بستری در بیمارستان‌ها، جشن‌های عشایری و روستایی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در تمام شهرهای استان خوزستان، پویش فرزند بیشتر زندگی شیرین تر، همایش پیاده روی بانوان و جشنواره شعر عربی رضوی به صورت مجازی و اجرای گروه سرود ۳۱۳ نفری نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام دهه کرامت خوزستان است.

وی گفت: برنامه ای نیز تحت عنوان "هوسه رضوی" در شهرهای باوی، دشت آزادگان، حمیدیه، شادگان و شوش نیز برنامه ریزی شده است که با ظرفیت در دهه کرامت برگزار می شود.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان ادامه داد: جشن میلاد امام رضا نیز با چندین هزار شرکت‌کننده در شهر اهواز و با هدف ترویج و گسترش فرهنگ رضوی، با همدلی اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

گفتنی است، ایام دهه کرامت، همه ساله از همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) شروع و تا روز میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.