رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون قوطی شیرخشک را در سال داریم و اگر ارز تامین شود امسال می توانیم ۷۰ میلیون قوطی تولید کنیم.

تولید ۷۰ میلیون قوطی شیرخشک در صورت تامین ارز/ تبدیل الگوی خرید از قوطی به کارتن

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون قوطی شیرخشک را در سال داریم و اگر ارز تامین شود امسال می توانیم ۷۰ میلیون قوطی تولید کنیم.

هانی تحویل زاده‌ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ارز واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تامین شده است، گفت: سال گذشته ۶۰ میلیون قوطی شیرخشک در کشور تولید کردیم، زیرا ارز آن تامین شد. امسال هم اگر به موقع تامین شود می‌توانیم ۷۰ میلیون قوطی تولید کنیم زیرا ظرفیت تولید شیرخشک در کشور ۱۵۰ میلیون عدد است.

وی در پاسخ به چرایی کمبود شیرخشک در کشور گفت: به دلیل پایین بودن قیمت شیرخشک نسبت به کشورهای همسایه قاچاق صورت می‌گیرد، همچنین می‌تواند در داخل کشور به جای شیر صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی چون قیمت آن پایین است برخی خانواده‌ها در تعداد زیاد خریداری می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه الگوی مصرف از یک قوطی به یک کارتن رسیده است، ‌ گفت: در سطح شهر کمبودی در شیرخشک رگولار نداریم و هر کس با هر مقداری بخواهد می‌تواند آن را تهیه کند. البته ممکن است کمبود در برخی داروخانه‌ها باشد، ولی در سطح شهر مشکلی وجود ندارد.

تحویل‌زاده در پایان با اشاره به اینکه در قیمت شیرخشک مشکل داریم، گفت:چون قیمت پایین است و اصلاح نمی‌شود تولید برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد. در حال حاضر قیمت یک قوطی ۴۰۰ گرمی شیرخشک ۴۵ تا ۷۰ هزار تومان است. درخواست اصلاح قیمت را به سازمان حمایت و  غذا و دارو ارسال کردیم، ولی هنوز تغییری در قیمت اعمال نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.