مدیرکل استاندارد گلستان از صدور ۱۵ پروانه حلال در استان خبرداد و گفت: تلاش می کنیم امسال ۵۰ پروانه حلال در گلستان صادر شود.

صدور ۱۵ پروانه حلال در گلستان/ ۴۰ پروانه استاندارد ابطال شد

به گزارش قدس آنلاین،  سیدمهدی حسینی ظهر دوشنبه در نشست خبری با موضوع تبیین بسته تحولی بهار خدمت سازمان ملی استاندارد اظهارکرد: حمایت و رشد تولید در بسته تحولی استاندارد لحاظ شده که زمینه ساز تسریع در تولید، سهولت صادرات و واردات و کاهش هزینه ها خواهد شد.

مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به دسته بندی این اقدامات، افزود: تسهیل و تسریع در ارزیابی کالا و خدمات، استانداردسازی و اعتباربخشی و توسعه فناورانه و هوشمندسازی از جمله اهداف است که در ذیل ۴۶ بند تعریف می شوند.

وی بیان کرد: حذف الزام قرارداد با آزمایشگاه همکار یکی از این رویکردها بوده که علاوه بر کمک به واحدهای تولیدی از ارائه مدارک مازداد هم جلوگیری می کند.

حسینی اضافه کرد: معافیت واحدهای تولیدی نمونه از دیگر بندهای این بسته بوده که این رویکرد هم با هدف کمک به تولید اجرا می شود.

مدیرکل استاندارد گلستان استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها، تسریع و تسهیل در صدور پروانه حلال، کاهش زمان صدور پروانه انطباق برای صادرات و واردات، کنترل کمی محصولات واحدهای تولیدی، تدوین استاندارد ملی، جایزه ملی کیفیت جهان اسلام و ارائه تسهیل واحدهای دانش بنیان را از دیگر بندهای این بسته تحولی برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده های متشکله در سال گذشته، گفت: در کمیسیون ماده ۴۲ سال گذشته ۴۵ پرونده تشکیل و واحدهای متخلف ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

حسینی ادامه داد: برخی از پرونده ها هم به تعزیرات ارجاع شده که ۱۵ پرونده بزرگ میلیاردی را شامل می شد.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: همچنین برخی از پرونده های اعلامی از سوی مردم هم توسط واحدهای حقوقی اداره کل بررسی شده که ۱۹ پرونده در این راستا تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در زمینه خالص فروشی شیرینی فروشی ها هم ۵۰ پرونده تشکیل و در ۱۰ پرونده صدور حکم داشتیم که این وحداها جریمه شدند.

حسینی در خصوص پروانه حلال هم گفت که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد پروانه های صادر شده در استان به ۱۵ رسیده و تلاش می کنیم امسال آن را افزایش دهیم.

مدیرکل استاندارد گلستان با بیان اینکه ۱۲ پرونده در مرحله نهایی بوده که بزودی پروانه آنها صادر می شود، گفت که صدور پروانه حلال در حوزه های غذایی، شوینده ها، آرایشی و بهداشتی و بخش خدمات (هتل ها، مراکز پزشکی و غیره) است.

وی همچنین از ابطال پروانه استاندارد ۴۰ واحد متخلف در سال گذشته خبرداد و گفت: همچنین ۸۸ پروانه استاندارد در استان صادر طی این مدت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.