رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد . 

انتقام گیری خواستگار با هتک حیثیت در تلگرام!

سرهنگ محمد رضا فدائیان ۲۷ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر، اظهار کرد: یکی از شهروندان با تنظیم شکایت نامه در مرجع قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت : در شبکه اجتماعی تلگرام فردی با یک اکانت برای من مزاحمت های آزار دهنده ای ایجاد می کند : به همین منظور پرونده ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

 وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا باتوجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده ، با استفاده از سامانه های تخصصی در اختیار اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمان سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد .

 سرهنگ فدانیان افزود: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس ، متهم لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که مدتی است خواستگار شاکیه بوده و به دلیل جواب رد شنیدن ، قصد مزاحمت و آبروریزی داشته است ، که در همین راستا پرونده تکمیل و همراه متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب استان سمنان ارسال شد .

 این مسوول انتظامی ضمن اشاره به ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی یادآوری کرد: مطابق قانون هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید ، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است و لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند .

 رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی ، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.