مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از اتصال روستای تراتن و ۱۹ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

اتصال ۲٠ روستای جدید استان قزوین به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش قدس آنلاین، حجت اله امینی  از بهره برداری از ۲۰ طرح ارتباطی استان به مناسبت روز جهانی ارتباطات خبر داد و گفت: ۲۰ سایت روستایی در جهت بهبود کیفیت اینترنت و رفع نیاز اهالی، به نسل ۳ و ۴ تلفن همراه ارتقاء یافتند.

وی افزود: در روز جهانی ارتباطات و با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات، این طرح ها به صورت همزمان و مجازی افتتاح شد که استان قزوین نیز با استقرار در روستای تراتن از بخش شهرستان قزوین، با حضور بخشدار قزوین و دهیار تراتن و اهالی روستا، به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین تصریح کرد: این ۲۰ روستا که در کل استان پراکنده هستند و بعد از شناسایی و تامین تجهیزات، توسط اپراتور همراه اول، تجهیز و به بهره برداری رسیدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با بهره برداری از این سایت های روستایی، ۹۵۱ خانوار با جمعیت ۲۶۹۰ نفر و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) از طعم شیرین فناوری اطلاعات بهره مند می گردند.

امینی ادامه داد: با برنامه ریزی و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری اپراتورهای فعال در استان، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، به شبکه ملی اطلاعات متصل گردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.