مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خراسان شمالی از رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب مربوط به دوران مقدس در سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.

رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ الهی راد در نشست خبری که ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰ عنوان کتاب متعلق به ۱۷ نویسنده است که از آن ها نیز تجلیل خواهد شد.

وی گفت: تببین سالروز فتح خرمشهر در پیشرفت آینده انقلاب اسلامی تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند منشا برکات زیادی در جامعه باشد.

الهی راد افزود: بعد از وقوع انقلاب اسلامی، صدام تصور می کرد که با توجه به وضعیت ایران اگر حمله کند می تواند طی یک هفته ایران را اشغال و تهران را در تصرف خود درآورد.

وی با اشاره به اینکه تصرف خرمشهر توسط عراقی ها برگ برنده و نماد پیروزی برای آن ها بود، ادامه داد: صدام به خوبی می دانست که اگر خرمشهر توسط ایران دوباره بازپس گرفته شود این امر یک خطر بزرگ برای شهر بصره در عراق بود به همین دلیل تمام تلاش خود را انجام داد تا آن را حفظ کند اما نیروهای ایرانی توانستند طی چهار مرحله و با انجام برنامه ریزی دقیق، عراقی ها را از شهر خارج کنند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در سالروز فتح خرمشهر بیان کرد: به مناسبت این روز برنامه های مختلفی در استان برگزار می شود که این برنامه ها شامل غباررویی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا، برپایی مسابقات فرهنگی، ورزشی و کتابخوانی، اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و ... است.

گفتنی است در عملیات بیت المقدس در خراسان شمالی ۵۲ نفر از رزمندگان خراسان شمالی به شهادت رسیدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.