رییس پلیس راه مازندران از انسداد مقطعی محور هراز از فردا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری تا ۹ خردادماه خبرداد و گفت که رانندگان وسایل نقلیه در طی این مدت برای تردد می توانند از محورهای جایگزین استفاده کنند.

رییس پلیس راه مازندران: محور هراز مسدود می‌شود

به گزارش قدس انلاین، سرهنگ یدالله جهان تاب اظهار داشت: محور هراز در حد فاصل آمل تا امامزاده هاشم از فردا به‌مدت ۱۰ روز به علت انجام عملیات کارگاه جاده ای مهم از ساعت هفت صبح تا ۱۶ عصر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته به غیر از روزهای شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه بر روی خودروهای عبوری مسدود می شود.

وی گفت: محوره هراز در طی این مدت و در زمان اجرای عملیات راهداری مسدود است و تردد خودروها از محورهای جایگزین کندوان و فیروزکوه انجام خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند، وضعیت ترافیک در محورهای شمالی را عادی و روان اعلام کرد و افزود: هم اکنون تردد خودروها در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه بصوت عادی و روان و بدون هیچگونه مشکلی در جریان است.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد : پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به تردد بیش از ۵۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: تردد خودرو در این ایام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.